Al·lèrgies i intoleràncies alimentàries

Dimarts, 03 de desembre de 10:00 a 14:00
Dijous, 05 de desembre de 10:00 a 14:00
Dimarts, 10 de desembre de 10:00 a 14:00

Les al·lèrgies i intoleràncies alimentàries (AIA’s) són reaccions adverses als aliments, atribuïbles a la ingesta, el contacte o la inhalació d’un aliment, o algun dels seus components.

En aquesta formació treballarem els conceptes bàsics, coneixarem la legislació sobre Informació Alimentària, i practicarem des de la gestió del risc.

Formació SUBVENCIONADA pel Consorci de la Formació Continua de la Generalitat de Catalunya.

1. Conceptes generals
  • Reaccions adverses a aliments: classificació.
  • Intoleràncies
  • Al·lèrgies
  • L’anafilaxia
  • Situacions de risc
  • On trobem els al·lèrgens
2. Legislació sobre Informació Alimentària
  • Reglament UE 1169/2011
  • RD126/2015
3. Gestió del risc
  • Principis bàsics
  • Diagrama de gestió
  • Bones pràctiques
  • Contaminació creuada
  • Cartes i menús

• Conéixer la gestió dels al•lèrgens en la restauració col•lectiva per a la prevenció de reaccions adverses.
  • Conèixer els requeriments de la legislació específica.
  • Saber atendre les necessitats específiques de les persones amb al•lèrgies i/o intoleràncies alimentàries.

Per obtenir la certificació que atorga el Consorci per a la Formació Contínua i l’Escola Efa cal superar la prova d’avaluació que es realitzarà el darrer dia del curs i haver assistit al menys el 75% de les 20 hores totals del curs.

El curs no té cap cost directe per a l'alumne i està 100% subvencionada pel Consorci de la Formació Continua de Catalunya. A l'hora de la inscripció s'haurà de presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònom o el document DARDO, segons el cas particular.

Al·lèrgies i intoleràncies alimentàries

Formació subvencionada pel Consorci de la Formació Continua de la Generalitat de Catalunya.

T006-20

Centre Cívic Urgell

Comte Urgell 145

Anna Pons i Anna Burgues, Dietistes-Nutricionistes amb àmplia experiència i al capdavant de IADIN (Institut d'Assessorament Dietètic i Nutricional).

Membres de: Col·legi Professional de Dietistes-Nutricionistes (CODINUCAT); Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears; Fundación Española de Dietistas-Nutricionistas, FED-N.

Telèfon: 934 180 257