Al·lèrgies i intoleràncies alimentàries

Online   Subvencionat Salut

Del 04/01/2022 al 30/01/2022

Les al·lèrgies i intoleràncies alimentàries (AIA’s) són reaccions adverses als aliments, atribuïbles a la ingesta, el contacte o la inhalació d’un aliment, o algun dels seus components.

En aquesta formació treballarem els conceptes bàsics, coneixerem la legislació sobre Informació Alimentària, i practicarem des de la gestió del risc.

Treballadors/es de menjadors escolars, cuines col·lectives, empreses alimentàries i totes aquelles persones que tinguin un contacte directe o indirecte amb aliments, i que vulguin aprofundir en els coneixements bàsics sobre les al·lèrgies i les intoleràncies alimentàries.

1. Conceptes generals

• Reaccions adverses a aliments: classificació.
  • Intoleràncies
  • Al·lèrgies
  • L’anafilaxia
  • Situacions de risc
  • On trobem els al·lèrgens

2. Legislació sobre Informació Alimentària

• Reglament UE 1169/2011
  • RD126/2015

3. Gestió del risc

• Principis bàsics
  • Diagrama de gestió
  • Bones pràctiques
  • Contaminació creuada
  • Cartes i menús

• Conèixer la gestió dels al·lèrgens en la restauració col·lectiva per a la prevenció de reaccions adverses.
  • Conèixer els requeriments de la legislació específica.
  • Saber atendre les necessitats específiques de les persones amb al·lèrgies i/o intoleràncies alimentàries.

La organització permet treballar de forma asincrònica. De forma que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en el moment que més li convingui.

Es dissenya preveient una càrrega de treball per l’alumne de 5 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma, com a mínim, cada dos dies.

Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts (en el cas de que un alumne no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs, qui valorarà la possibilitat de fer una excepció).

Al·lèrgies i intoleràncies alimentàries

Conceptes, legislació i gestió del risc

T1.1-22

Anna Burgues, Dietista-Nutricionista amb àmplia experiència i responsable de IADIN* (Institut d'Assessorament Dietètic i Nutricional).

*Membre del Col·legi Professional de Dietistes-Nutricionistes (CODINUCAT); Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears; Fundación Española de Dietistas-Nutricionistas, FED-N.