Altes capacitats: Intervenció educativa

Online   Subvencionat Eines i recursos educatius

Del 08/02/2022 al 20/03/2022

L’educació equitativa i de qualitat, parteix de la base que cada criatura és diferent i cal donar-li una resposta personalitzada i també de qualitat.

Aquesta formació vol suprimir barreres per a l’aprenentatge i la participació. Aprenentatge on desenvoluparem el seu potencial, i participació on desenvoluparem la seva part social i emocional.

Totes les persones interessades en l'educació, i l'escola inclusiva.

1. Què entenem per altes capacitats
  2. Detecció a l'aula i avaluació psicopedagògica - La detecció a l'aula - Avaluació psicopedagògica
  3. Models d'intervenció i estratègies per utilitzar a l'aula

• Delimitar el concepte d'altes capacitats.
  • Oferir una base teòrica sobre la qual poder fonamentar els recursos pedagògics apropiats.
  • Dotar als participants d'estratègies de detecció d'alumnes amb altes capacitats.
  • Oferir estratègies educatives globals i concretes per optimitzar el procés d'aprenentatge dels alumnes amb altes capacitats a l'escola ordinària.
  • Oferir pautes sobre com atendre i orientar a les famílies d'aquests alumnes.
  • Proporcionar bibliografia especialitzada i rigorosa, així com informació sobre centres d'atenció a persones amb altes capacitats les diferents comunitats espanyoles.
  • Poder resoldre els dubtes concrets que puguin manifestar els participants.

La organització permet treballar de forma asincrònica. De forma que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en el moment que més li convingui.

Es dissenya preveient una càrrega de treball per l’alumne de 5 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma, com a mínim, cada dos dies.

Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts (en el cas de que un alumne no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs, qui valorarà la possibilitat de fer una excepció).

Altes capacitats: Intervenció educativa

Eines per desenvolupar el potencial i fomentar la participació dels infants amb AC

S2.1-22

Clara Vergés, psicòloga, assesora, coach  i formadora.