Atenció a la diversitat: Dislèxia

Dissabte, 27 de juny de 09:00 a 14:00
Dissabte, 04 de juliol de 09:00 a 14:00
Dissabte, 11 de juliol de 09:00 a 14:00

Persones que treballen com a docents, mestres, professorat, monitoratge de lleure, vetlladores, monitores de suport, educadores socials... i professionals de l'educació.

Mestres, professors/es, monitors/es de lleure, vetlladors/es, monitors/es de suport, educadors/es socials... i tots els professionals de l'educació interessades en l'educació inclusiva i l'atenció a la diversitat, que vulguin conèixer els principals elements derivats de la dislèxia, exceptuant les persones treballadores de l'administració pública.

1. Concepte de dislèxia.
  • Concepte de dislèxia, disgrafia i disortografia
  • Bases neurològiques dels trastorns d’aprenentatge en la lectoescriptura i càlcul (LEC)
2. Característiques de l'infant amb dislèxia.
  • Història familiar de problemes dislèxics (pares, germans, altres familiars)
  • Retard a aprendre a parlar amb claredat
  • Confusions en la pronunciació de paraules que s'assemblen per la seva fonètica
  • Infants fins a 9 anys. Particular dificultat per a aprendre a llegir i escriure
  • Infants entre 9 i 12 anys. Continus errors en lectura, llacunes en comprensió lectora.
  • Infants majors de 12 anys. Tendència a l'escriptura descurada, desordenada, en ocasions incomprensible.
3. Diagnòstic de la dislèxia.
  • Detecció de la dislèxia: símptomes.
  • Identificació, avaluació i diagnòstic dels trastorns d’aprenentatge de LEC
  • Avaluació global i interdisciplinària.
  • Informe especialitzat.
4. Intervenció en dislèxia.
  • Dificultats d’aprenentatge i mètodes pràctics a aplicar
  • Dificultats d’aprenentatge i atenció precoç
  • Recursos dins de l’aula
  • Recursos d’internet
  • Estudi de casos
  • Endarreriment del llenguatge
  • Trastorns de LEC
  • Atenció precoç dels trastorns de LEC
  • Recursos d’Internet
  • Estudis de casos
5. El paper del la família en el tractament de la dislèxia

• Conèixer les dificultats d’aprenentatge que te l'alumnat amb dislèxia
  • Aplicar estratègies d’intervenció a l’aula per tal de millorar el procés d’aprenentatge de l'alumnat amb aquest tipus de problemàtica.
  • Reconèixer el concepte de dislèxia diferenciant-lo d’altres de similars, conèixent el concepte des del punt de vista teòric i descrivint els conceptes de dislèxia, disgrafia i disortografia.
  • Informar sobre les diverses formes d’identificar els estudiants amb dislèxia en els diferents etapes d’edat: reconèixer les característiques de l'infant dislèxic.
  • Efectuar un bon diagnòstic mitjançant el reconeixement de les principals característiques que presenta l'infant dislèxic.
  • Dotar de recursos als docents per donar suport als estudiants amb dislèxia a l’aula.
  • Aplicar els mitjans adequats per tal d’afavorir l’aprenentatge dels infants amb dislèxia.
  • Reconèixer les noves tècniques d’intervenció per tractar les dificultats de la lectoescriptra.

Per obtenir la certificació que atorga el Consorci per a la Formació Contínua i l’Escola Efa cal superar la prova d’avaluació que es realitzarà el darrer dia del curs i haver assistit al menys el 75% de les 30 hores totals del curs.

El curs no té cap cost directe per a l'alumne i està 100% subvencionada pel Consorci de la Formació Continua de Catalunya. A l'hora de la inscripció s'haurà de presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònom o el document Dardo, segons el cas particular.

Atenció a la diversitat: Dislèxia

Aprèn a aplicar estratègies d’intervenció per millorar el procés d’aprenentatge dels infants amb dislèxia

S022-20

El Kau

del Sol 179 D
08201 Sabadell

Núria García, pedagoga i psicopedagoga experta en educació emocional.

Telèfon: 934 180 257