Atenció a la diversitat: TDA/H

Dimecres, 08 d'abril de 14:00 a 17:30
Dijous, 09 d'abril de 09:00 a 13:00
Dijous, 09 d'abril de 14:00 a 17:30

Si eduques i treballes amb infants, és molt probable que en un moment o altre et trobis amb algun que manifestarà un comportament que alteri el bon funcionament del grup. Saber diferenciar al que és molt mogut, del que presenta símptomes de Trastorn de Dèficit d’Atenció amb o sense Hiperactivitat (TDA/H) és important per saber com actuar, i recuperar la bona sintonia del grup. Aquest curs t'ajudarà a saber com fer-ho des de la calma i el respecte.

Formació SUBVENCIONADA pel Consorci de la Formació Continua de la Generalitat de Catalunya.

Persones que treballen com a docents, mestres, professorat, monitoratge de lleure, vetlladores, monitores de suport, educadores socials... i professionals de l'educació que vulguin conèixer els principals elements derivats del Trastorn de Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDA/H).

1. Definició del trastorn i tipologies.

1.1. El trastorn de dèficit d’atenció amb hiperactivitat: incidència, causes i símptomes.
1.2. Tipologies de Trastorn de Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDA/H).
1.3. Tipus amb predomini del dèficit d'atenció.
1.4. Tipus amb predomini de la impulsivitat-hiperactivitat.
1.5. Tipus combinat, on predominen tant símptomes de desatenció com d’impulsivitat-hiperactivitat.

2. Història clínica.

2.1. Dades personals, antecedents embaràs, salut als primers 12 mesos, història del desenvolupament, història mèdica,
antecedents familiars, factors de risc, funcionament social, funcionament escolar.
2.2. Model de fitxa d’història clínica

3. Possibles causes, prevalença i pronòstic.

3.1. Causes: factors genètics, factors ambientals, factors psicosocials
3.2. Prevalença estadística.
3.3. Hi ha un sobrediagnòstic de TDAH?
3.4. Evolució del nen amb de TDAH

• Saber identificar un nen amb Trastorn de Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDA/H) i saber com tractar-lo.
  • Aprendre a orientar als familiars amb un nen amb TDA/H.
  • Conèixer la varietat de recursos i tècniques per el seu tractament.

Per obtenir la certificació que atorga el Consorci per a la Formació Contínua i l’Escola Efa cal superar la prova d’avaluació que es realitzarà el darrer dia del curs i haver assistit al menys el 75% de les 30 hores totals del curs.

El curs no té cap cost directe per a l'alumne i està 100% subvencionada pel Consorci de la Formació Continua de Catalunya. A l'hora de la inscripció s'haurà de presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònom o el document Dardo, segons el cas particular.

Atenció a la diversitat: TDA/H

Segurament sabràs identificar a un infant amb TDA/H, però orientar-lo i acompanyar-lo és un repte que requereix uns recursos i unes habilitats que podràs aprendre en aquest curs 100% SUBVENCIONAT

S014-20

A concretar

Clara Vergés. Psicòloga, assessora, coach  i formadora.

Telèfon: 934 180 257