Ciberbullying: Intervenció socioeducativa

Dimarts, 24 de desembre de 09:00 a 14:00
Dilluns, 30 de desembre de 09:00 a 14:00
Dimarts, 31 de desembre de 09:00 a 14:00

La formació s’emmarca dins la formació subvencionada pel Consorci de Formació Contínua de Catalunya, en col·laboració entre l'Escola Efa i el Programa PDA Bullying d’Equip SEER (Salut i Educació Emocional). És un curs pensat per donar una resposta oberta a tota la comunitat del lleure educatiu, responent així a la necessitat actual de progrés en l’abordatge del fenomen Bullying i la seva versió digital, el CiberBullying.

#superarelbullying

Tots els professionals interessats en abordar el fenomen Bullying i CiberBullying en entorns de lleure educatiu i sociocultural, i donar resposta als infants i joves implicats en una situació d'aquestes característiques.

1. Tractament i definició del assetjament escolar i l'assetjament digital.
  2. El procés de l'assetjament i les conseqüències a curt termini.
  3. La prevenció del "ciberbullying".
  4. Tipologies d'assetjadors a l'escola.
  5. Tipologies de violència emmascarada: violència sexual, sexista, ideològica i psicològica.
  6. Les diverses formes d'agressivitat en la infància.

• Conèixer i detectar similituds i diferències entre el bullying i les noves formes d'assetjament a les xarxes socials.
  • Desenvolupar estratègies d'intervenció per a la protecció de les víctimes.
  • Indagar sobre les tipologies de víctimes.
  • Detectar les diferències entre les etapes de l'assetjament a l'espai digital i les etapes del bullying a l'aula.
  • Analitzar el perfil del psicòpata digital.
  • Analitzar les formes en què un grup pot generar i desenvolupar situacions d'assetjament.
  • Examinar el perfil de l'assetjador i l'evolució de la víctima, així com la seva relació amb les fases del bullying.
  • Comprendre el paper que desenvolupen les parts implicades en les situacions de bullying/ciberbullying i com evitar el seu empitjorament.

Per obtenir la certificació que atorga el Consorci per a la Formació Contínua i l’Escola Efa cal superar la prova d’avaluació que es realitzarà el darrer dia del curs i haver assistit al menys el 75% de les 20 hores totals del curs.

El curs no té cap cost directe per a l'alumne i està 100% subvencionada pel Consorci de la Formació Continua de Catalunya. A l'hora de la inscripció s'haurà de presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònom o el document DARDO, segons el cas particular.

Ciberbullying: Intervenció socioeducativa

Aprèn a prevenir el CiberBullying al teu projecte educatiu a través del Lleure i l'Educació

S001-20

Word Lab Valls

Carrer Xiquets de Valls 18
43800 Valls

Equip SEER, Salut i Educació Emocional.

Telèfon: 934 180 257