Contenció física i emocional: maneig de crisi d'agressivitat

Divendres, 08 de maig de 16:00 a 20:00
Dissabte, 09 de maig de 10:00 a 14:00
Divendres, 22 de maig de 16:00 a 20:00

Detectar, reconduir i acutar davant de conductes potencialment agressives, és una de les responsabilitats dels equips d'educadores que intervenim en els diferents projectes educatius. Aquest curs et proporcionarà les tècniques i eines necessàries per actuar davant d'aquestes conductes, alhora que t'ajudarà evitar la seva aplicació.

Mestres, professors/es, monitors/es de lleure, vetlladors/es, monitors/es de suport, educadors/es socials... i tots els professionals de l'educació i altres sectors que, en determinades circumstàncies, hagin de prevenir i/o actuar, davant de conductes potencialment agressives.

• Control de les conductes problemàtiques
    • Control de la conducta
    • La conducta problemàtica. Suport conductual positiu
    • Estratègies reactives. Identificació de la conducta
    • Conductes sense risc imminent
    • Conductes amb risc imminent
    • Conductes incontrolables
  • Introducció al Sistema CF-NOV (Control Físic No Violent de les Conductes incontrolables)
    • Què és el sistema Sistema CF-novembre. Principis d'actuació.
    • Evasió de l'agressió
    • Defensa i fuga
    • Conducció de l'usuari
    • Immobilització de l'usuari agitat
    • Aixecar i mobilitzar a un usuari en fase de refredament.
    • Contenció mecànica.

1. Capacitar l’alumnat per a saber identificar conductes potencialment agressives per poder controlar-les.
  2. Adquirir pautes de comunicació i tracte com a base psicològica per evitar una contenció física.
  3. Aplicar diferents tècniques específiques de contenció física segons diferents situacions.

Per obtenir la certificació que atorga el Consorci per a la Formació Contínua i l’Escola Efa cal superar la prova d’avaluació que es realitzarà el darrer dia del curs i haver assistit al menys el 75% de les 20 hores totals del curs.

El curs no té cap cost directe per a l'alumne i està 100% subvencionada pel Consorci de la Formació Continua de Catalunya. A l'hora de la inscripció s'haurà de presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònom o el document Dardo, segons el cas particular.

Contenció física i emocional: maneig de crisi d'agressivitat

Identifica les conductes potencialment agressives, i aprèn recursos per a una correcte actuació

S035-20

Vallès de Serveis

Avinguda Parc Tecnològic 3 Aula B1
08290 Cerdanyola del Vallès

Equip SEER, Salut i Educació Emocional.

Telèfon: 934 180 257