Edició i tractament d'imatges

Online   Subvencionat Acellec digital

Del 25 de maig al 13 de juny del 2021

Aquest curs forma part del pla de formació vinculat al projecte ACELLEC Digital, un projecte subvencionat pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya. Els objectius del projecte són fomentar la transformació digital i crear nous models de negoci al sector del lleure educatiu i sociocultural.

Només hi ha 25 places disponibles, inscriu-te aprèn a utilitzar eines d'edició d'imatges per a la promoció de projectes socioculturals!

Membres d'empreses i entitats del sector del Lleure Educatiu i Sociocultural amb coneixements bàsics d’informàtica, que volen millorar o adquirir coneixements en el tractament d’imatges i en l’elaboració de peces de comunicació gràfica mitjançant aplicacions gratuïtes.

1. Conceptes de comunicació gràfica
  2. Fonaments de disseny.
  3. Imatges i drets d’autor.
  4. Tendències.
  5. Obtenció d’imatges per a il·lustrar informació.
  6. Tria d’imatges i característiques.
  7. Tractament i retoc d’imatges amb eines digitals amb Adobe Photoshop Express.
  8. Procés de disseny.
  9. Funcionament del Canva (web i app) i disseny de peces comunicatives.
  10. Ús de plantilles.
  11. Disseny per a impremta (cartells, fulletons).
  12. Disseny per a dispositius (web, xarxes socials).

• Comprendre el disseny gràfic i el tractament d’imatges com un acte comunicatiu.
  • Aprendre a planificar la comunicació segon allò que volem transmetre.
  • Conèixer els fonaments de disseny gràfic per a tenir criteris d’estètica i comunicació efectiva.
  • Conèixer les necessitats comunicatives.
  • Conèixer les característiques tècniques de les imatges.
  • Conèixer com funciona i les utilitzats de l’aplicació Adobe Photoshop Express.
  • Conèixer el procés de disseny, des de l’encàrrec a l’execució.
  • Conèixer com funciona i les utilitats de l’aplicació Canva.

El curs no té cap cost directe per a l'alumnat i està 100% subvencionat pel Consorci per a la Formació Continua de Catalunya. A l'hora de la inscripció s'haurà de presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònoms o el document DARDO, segons el cas particular.

La organització permet treballar de forma asincrònica. De forma que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en el moment que més li convingui. Es dissenya preveient una càrrega de treball per a l’alumne/a de 5 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma, com a mínim, cada dos dies.

La comunicació amb el/la tutor/a es podrà realitzar a través de la plataforma moodle en la que es realitza el curs. Els dubtes es podran fer arribar a través de correu electrònic obtenint resposta en un temps màxim de 48 hores (excepte si la consulta es realitza en divendres).

Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts (en el cas de que un alumne/a no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs, qui valorarà la possibilitat de fer una excepció).  Els terminis sempre seran setmanals, els mòduls s’obriran cada dilluns i s’hauran de realitzar les tasques abans del diumenge a les 23:55h.

Edició i tractament d'imatges

Edició d'imatges per a la promoció de projectes socioculturals

TEC13-20

Jordi Padró,