Educació inclusiva: TDA-H

Online   Subvencionat Eines i recursos educatius

Del 05/10/2021 al 31/10/2021

Orientar i acompanyar infants diagnosticats amb trastorn de Dèficit d’Atenció amb o sense Hiperactivitat (TDA-H) és un repte per a la majoria de professionals de l'educació, des de l'Escola Efa vetllem per donar a l'alumnat eines i tècniques pràctiques, replicables en el dia a dia.

Aprendràs estratègies per actuar en diferents situacions del dia a dia, des de la calma i des del respecte.

Persones que treballen com a docents, mestres, professorat, monitoratge de lleure, vetlladores, monitores de suport, educadores socials... i professionals de l'educació que vulguin conèixer els principals elements derivats del Trastorn de Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDA-H).

1. Conceptualització

• Manifestacions clíniques
  • Subtipus: Predomini inatenció, Predomini hiperactivitat/impulsivitat i Combinat
  • Teories explicatives del TDAH
  • Etiologia
  • Prevalença
  • Gènere
  • Comorbilitat

2. Detecció i diagnòstic del TDAH

• Signes d'alerta
  • El diagnòstic del TDAH
  • Manifestacions del TDAH a l'escola
  • El TDAH a l'adolescència

3. Abordatge multidisciplinar del TDAH

• Alumne
  • Escola
  • Família
  • Algunes nocions sobre la medicació per al TDAH

• Saber identificar un infant amb Trastorn de Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDA-H), i saber com tractar-lo.
  • Aprendre a orientar als familiars d'un infant diagnosticat amb TDA-H.
  • Conèixer la varietat de recursos i tècniques per el seu tractament.

La organització permet treballar de forma asincrònica. De forma que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en el moment que més li convingui. Es dissenya preveient una càrrega de treball per l’alumne de 5 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma, com a mínim, cada dos dies.

La comunicació amb el/la tutor/a es podrà realitzar a través de la plataforma moodle en la que es realitza el curs. Els dubtes es podran fer arribar a través de correu electrònic obtenint resposta en un temps màxim de 48 hores (excepte si la consulta es realitza en divendres).

Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts (en el cas de que un alumne no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs, qui valorarà la possibilitat de fer una excepció). Els terminis sempre seran setmanals, els mòduls s’obriran cada dilluns i s’hauran de realitzar les tasques abans del diumenge a les 23:55h.

Educació inclusiva: TDA-H

Una formació per orientar i acompanyar infants diagnosticats amb Trastorn de Dèficit d’Atenció amb o sense Hiperactivitat (TDA-H)

S6.3-21

Clara Vergés, psicòloga, assesora, coach  i formadora.