Gènere i abordatge de les violències masclistes

Barcelona   Subvencionat Gènere

Dimecres, 20 de novembre de 15:30 a 19:30
Dimecres, 27 de novembre de 15:30 a 19:30

La Direcció General de Joventut, dins del marc del Pacte d’Estat contra la Violència de Gènere i en col•laboració amb l’Escola Efa, organitza aquestes jornades de formació ajustades les necessitats i a les problemàtiques del personal que treballa a les instal·lacions de la Xarxa Catalana d’Instal•lacions Juvenils.

La formació té una durada de 8 hores i és GRATUÏTA, però cal fer inscripció prèvia (les places són limitades).
Amb aquesta s’obtindrà un certificat expedit per la Direcció General de Joventut.

Aquesta formació està adreçada al personal que treballa en empreses i entitats del sector de les instal·lacions juvenils (colònies, albergs, granges escola, escoles de natura i altres equipaments) i és ampliable a altres persones vinculades a l’àmbit de l’educació en el lleure.

1. El sistema sexe-gènere
    • Sexe biològic, identitat de gènere, expressió de gènere i desig
    • Rols i estereotips de gènere
    • Violències masclistes
  2. L’abordatge de les violències masclistes
    • Estratègies d’intervenció en el context de treball de les persones assistents
  • Llenguatge inclusiu per a les comunicacions
  • Coeducació, fent especial esmena a dormitoris, jocs i espais d’higiene personal
  • Pautes d’actuació
  • El protocol de la DGJ per a l’abordatge de la violència masclista
  • Treball de casos en base a aquest protocol

1. Sensibilitzar les persones participants en matèria de gènere i violències masclistes.
  2. Garantir  que les instal•lacions juvenils siguin un espai d’abordatge de les violències masclistes:
    • Proposar una acció preventiva continuada i constant com a mètode de treball habitual.
    • Adequar els serveis i els projectes de les instal•lacions juvenils per abordar les violències masclistes.
    • Aportar eines per afrontar episodis de violències masclistes tant en l’entorn laboral com en l’acció educativa.
  3. Potenciar el paper educatiu de les professionals en l’àmbit del gènere i en totes les fases de l’abordatge de les violències masclistes (prevenció, detecció, atenció, derivació).

Per obtenir el certificat que atorga la Direcció General de Joventut cal haver assistit al menys al 75% de les hores totals del curs.
El curs no té cap cost directe per a l'alumne i està subvencionat per la Direcció General de Joventut.

Gènere i abordatge de les violències masclistes

Adreçada al personalde la Xarxa Catalana d'Instal·lacions Juvenils.

A167-19

Direcció General de Joventut