Igualtat i prevenció de l'assetjament

Dijous, 02 de gener de 09:00 a 14:00
Divendres, 03 de gener de 09:00 a 14:00
Dissabte, 04 de gener de 09:00 a 14:00

Vols conèixer les mesures preventives i el procediment i l’organització interna per actuar davant de qualsevol cas d’assetjament sexual o assetjament per raó de sexe?

Saps què és un Pla d'igualtat?

És important que treballem les definicions i els exemples dels conceptes d’assetjament sexual i d’assetjament per raó de sexe, les actuacions de prevenció de l’assetjament, el procediment d’actuació davant dels casos, etc.

1. Introducció

• Marc legal: Llei Orgànica 3/2007 i Llei 17/2015
  • Situació de les dones i els homes al mercat de treball. Anàlisi estadístic actualitzat

2. Conceptes

• Sexe i gènere
  • Igualtat d’oportunitats
  • Segregació horitzontal i segregació vertical
  • Bretxa salarial
  • Temps de treball, usos del temps i coresponsabilitat.
  • Conciliació de la vida laboral, familiar i personal

3. Estratègies i instruments que faciliten la incorporació de les polítiques d’igualtat a les empreses

• Els plans d'igualtat a les empreses
    • Incidència del Pla en l’empresa
    • Comissió d’igualtat
    • Àmbits d’actuació del pla
  • La negociació col•lectiva dels plans d’igualtat a l'empresa
    • Beneficis de la negociació
  • Llenguatge no sexista
  • Formació en matèria d’igualtat

4. Prevenció i actuació davant l’assetjament sexual i l’assetjament per raó de sexe

• Conceptes: assetjament sexual i assetjament per raó de sexe
  • Com prevenir l’assetjament sexual i per raó de sexe a l’empresa
  • Protocol per a la prevenció i abordatge de l’assetjament sexual i per raó de sexe

1. Conèixer els principals conceptes, eines i estratègies al voltant de la igualtat d’oportunitats entre dones i homes al treball.

Per obtenir la certificació que atorga el Consorci per a la Formació Contínua i l’Escola Efa cal superar la prova d’avaluació que es realitzarà el darrer dia del curs i haver assistit al menys el 75% de les 15 hores totals del curs.

El curs no té cap cost directe per a l'alumne i està 100% subvencionada pel Consorci de la Formació Continua de la Generalitat de Catalunya. A l'hora de la inscripció s'haurà de presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònom o document DARDO segons cada cas particular.

Igualtat i prevenció de l'assetjament

Formació 100% SUBVENCIONADA pel Consorci de la Formació Continua de la Generalitat de Catalunya.

T003-20

Word Lab Valls

Carrer Xiquets de Valls 18
43800 Valls

Berta Masramon CarrerasActivista feminista i politòloga formada en estudis de gènere i en economia social i solidària.

Telèfon: 934 180 257