Intel·ligència emocional

Online   Subvencionat Eines i recursos educatius

Del 4 maig al 13 juny del 2021

La intel·ligència emocional és la capacitat de reconèixer els nostres propis sentiments i els dels altres, de motivar-nos i de gestionar les nostres relacions. Amb aquest curs aprendràs a identificar les teves emocions des d'una vessant teòrica i vivencial, per afrontar de manera conscient els reptes que ens trobem diàriament.

Monitors/es de lleure, educadors, monitors/es de suport, educadors/es socials... i totes le professionals de l'educació interessades en l'educació inclusiva i l'atenció a la diversitat, que vulguin apropar-se a l’Educació Emocional, i que vulguin conèixer recursos per reforçar la seva gestió de les emocions tant en l'àmbit personal com en el laboral.

1. Intel·ligència Emocional. Marc conceptual i orígens
    • Què significa emocional? Definició d’emoció i estat emocional.
    • Orígens: Intel·ligències Múltiples de Gardner, Intel·ligència Emocional de Goleman.
    • Construcció de les emocions. Conceptes bàsics sobre l’anatomia i funcionament del sistema límbic.
  2. Consciència emocional.
    • Quines són les emocions bàsiques?
    • Funcions de cada emoció.
    • Classificació de les emocions.
  3. Habilitats socials
    • La Intel·ligència emocional en la nostra vida quotidiana
    • Identificació de patrons emocionals propis i aliens.
    • Els 4 processos bàsics per un autolideratge emocional.
    • Les competencies emocionals bàsiques.
    • La Intel·ligència emocional en les relacions intrapersonals.
    • La Intel·ligència emocional en les relacions interpersonals.
  4. Ecologia emocional i salut
    • Pautes per la millora de l’ecologia emocional personal i relacional.
    • Relació entre gestió emocional i salut.
  5. Principals aplicacions de la Intel·ligència emocional en l’entorn laboral
    • Millora de la comunicació i clima en els equips de treball.
    • Millorar qualitativa de les relacions interpersonals (dins de l’empresa i fora).

• Identificar el nou enfocament de la intel·ligència per desenvolupar programes d'aplicació en àmbits laborals.
  • Identificar les pròpies respostes emocionals i les seves causes.
  • Potenciar l'autoconeixement com a base per al desenvolupament de la intel•ligència emocional.
  • Desenvolupar l'empatia i la comunicació.
  • Utilitzar i expressar intel•ligentment les emocions en àmbits professionals
  • Aprendre a identificar patrons emocionals pròpis, avaluar la seva repercusió en l’àmbit personal, social i laboral.
  • Aprendre a reconèixer les emocions al·liènes, identificar com ens afecten per instaurar conductes que permetin una millora en les relacions interpersonals.
  • Aprendre quines són les competències emocionals bàsiques i com entrenar-les.
  • Desenvolupar en l’alumne una apertura de consciència que permeti un millor autolideratge emocional des d’una perspectiva d’ecologia emocional personal.

La organització permet treballar de forma asincrònica. De forma que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en el moment que més li convingui.

Es dissenya preveient una càrrega de treball per l’alumne de 5 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma, com a mínim, cada dos dies.

Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts (en el cas de que un alumne no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs, qui valorarà la possibilitat de fer una excepció).

Inscripcions tancades

Intel·ligència emocional

Saps diferenciar quan estàs content de quan estàs eufòric? I la tristesa de la melancolia? Reforça la teva intel·ligència emocional amb aquest curs 100% subvencionat pel Consorci de Formació Contínua de Catalunya

Inscripcions tancades

T7.3-21

Tania Muelas, Psicòloga clínica especialitzada en psicopatologia i psiconcologia. Certificada en Mindfulness per a la reducció d'estrès i ansietat. Mestra Montessori de 3 a 6 anys, formada en educació emocional i en disciplina positiva.