Manipulació d'Aliments

Online   Subvencionat Salut

Del 15/02/2022 al 27/02/2022

Qualsevol persona que treballi manipulant aliments, ja sigui cuinant-lo o servint-lo, ha de conèixer i aplicar la normativa actual. Durant les 10 hores del curs aprofundiràs en les pautes per treballar amb aliments de manera segura i evitar contaminacions.

Treballadors/es de menjadors escolars, cuines col·lectives, empreses alimentàries i totes aquelles persones que tinguin un contacte directe o indirecte amb aliments

1.Els aliments

• Tipus d’aliments
  • Contaminació microbiana dels aliments

2.Manipulació i higiene alimentària

• Higiene del manipulador
  • Higiene del local
  • Pràctiques higièniques per a la manipulació d' aliments

3.Legislació alimentària aplicable

• Normativa actual genèrica
  • Aliments al·lèrgens i intoleràncies

1. Conèixer els tipus d'aliments i la contaminació a què són susceptibles
  2. Aprendre pautes d'higiene, manipulació i manteniment de locals per tal de treballar amb aliments de manera segura i evitar contaminacions
  3. Conèixer la normativa en matèria d'alimentació i altres problemes relacionats amb l'alimentació no derivats de contaminacions com alèrgies i intoleràncies

La organització permet treballar de forma asincrònica. De forma que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en el moment que més li convingui.

Es dissenya preveient una càrrega de treball per l’alumne de 5 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma, com a mínim, cada dos dies.

Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts (en el cas de que un alumne no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs, qui valorarà la possibilitat de fer una excepció).

Manipulació d'Aliments

Per treballar de manera segura i evitar contaminacions

T11.1-22

Anna Burgues, Dietista-Nutricionista amb àmplia experiència i responsable de IADIN* (Institut d'Assessorament Dietètic i Nutricional).

*Membre del Col·legi Professional de Dietistes-Nutricionistes (CODINUCAT); Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears; Fundación Española de Dietistas-Nutricionistas, FED-N.