Manipulació d'aliments

Dimarts, 31 de maig de 17:00 a 20:30
Dimecres, 01 de juny de 17:00 a 20:30
Dijous, 02 de juny de 17:00 a 20:00

Qualsevol persona que treballi manipulant aliments, ja sigui cuinant-lo o servint-lo, ha de conèixer i aplicar la normativa actual. Durant les 10 hores del curs aprofundiràs en les pautes per treballar amb aliments de manera segura i evitar contaminacions.

Treballadors/es de menjadors escolars, cuines col·lectives, empreses alimentàries i totes aquelles persones que tinguin un contacte directe o indirecte amb aliments

Persones treballadores en actiu, aturades o autònomes.

1.Els aliments:

Tipus d’aliments.

Contaminació microbiana dels aliments.

2.Manipulació i higiene alimentària:

Higiene del manipulador.
Higiene del local.
Pràctiques higièniques per a la manipulació d' aliments.

3.Legislació alimentària aplicable:

Normativa actual genèrica.
Aliments al·lèrgens i intoleràncies.

Conèixer els tipus d'aliments i la contaminació a què són susceptibles.
Aprendre pautes d'higiene, manipulació i manteniment de locals per tal de treballar amb aliments de manera segura i evitar contaminacions.
Conèixer la normativa en matèria d'alimentació i altres problemes relacionats amb l'alimentació no derivats de contaminacions com alèrgies i intoleràncies.

El curs no té cap cost directe per a l'alumne i està 100% subvencionada pel Consorci per a la Formació Continua de Catalunya. A l'hora de la inscripció s'haurà de presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònoms o el document DARDO, segons el cas particular.

Avaluació continuada i certificació:

Per obtenir la certificació que atorga el Consorci per a la Formació Contínua i l’Escola Efa cal superar la prova d’avaluació que es realitzarà el darrer dia del curs i haver assistit al menys el 75% de les 10 hores totals del curs.

Manipulació d'aliments

Per treballar de manera segura i evitar contaminacions.

T11.2-22

Escola EFA

Ramon Turró 71

Anna Burgues: Dietista-Nutricionista amb àmplia experiència i responsable de IADIN* (Institut d'Assessorament Dietètic i Nutricional).

*Membre del Col·legi Professional de Dietistes-Nutricionistes (CODINUCAT); Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears; Fundación Española de Dietistas-Nutricionistas, FED-N.