Monitors/es de menjador escolar

Dimecres, 22 de juliol de 09:00 a 14:00
Dijous, 23 de juliol de 09:00 a 14:00
Divendres, 24 de juliol de 09:00 a 14:00

La gestió d’un menjador escolar s’emmarca dintre d’un centre educatiu reglat, però durant un període en que els infants gaudeixen del temps de lleure. La singularitat d’aquest espai comporta que el monitor/a hagi d’assegurar la qualitat i el rigor de la seva tasca educativa.

Cada centre educatiu i cada menjador escolar te una dinàmica pròpia, en aquest curs es farà una visió amplia dels diferents models i es donaran eines i recursos  per a poder treballar amb infants i joves en aquest espai, considerant-lo sempre, un espai educatiu dinamitzat per professionals.

Persones que estan treballant o volen treballar amb infants i joves durant l’estona del migdia i en el context d’un menjador escolar.

1. El menjador escolar. L’educació en el menjador escolar. L’educació en valors. Funcions del monitor/a de menjador escolar.
  2. Recursos per un monitor de menjador escolar. Dinàmiques de grup i expressió corporal
  3. Els infants i les seves característiques. Psicologia evolutiva. Trets bàsics del desenvolupament
  4. La Salut al menjador escolar. Primers auxilis. Nutrició.
  5. La pedagogia en el menjador escolar. Planificació d’activitats. Jocs i tallers

6. Opció de fer 10 hores de pràctiques en un menjador escolar de la zona.

• Conèixer el funcionament intern dels menjadors escolars.
  • Entendre el temps del migdia com un espai de lleure amb un alt potencial educatiu i social.
  • Valorar la tasca del monitor/a de menjador amb rigor i qualitat.
  • Entendre la figura del monitor de menjador com un professional del lleure educatiu.
  • Adquirir les competències per poder dinamitzar qualsevol menjador escolar.
  • Aprendre tècniques, eines i recursos per treballar amb diferents grups d’infants i joves en el context del migdia.

Per obtenir la certificació que expedeix l’Escola Efa cal haver assistit, com a mínim, al 75% de les hores del curs.

Info i inscripcions:
c/ Xiquets de Valls 18, Valls