Neurolideratge

  Online   Subvencionat Gestió empresarial

Dates online

Del 29/03/2022 al 08/05/2022

Hores online

30 h

Descripció:

Aprèn com funciona el cervell i com reacciona davant dels estímuls externs, per saber com respondrà el teu equip davant dels futurs reptes que de segur us trobareu pel camí. Què els motiva? Com prenen decisions? Quina és la seva manera de relacionar-se, per què és aquesta i no una altra?

En aquest curs trobaràs respostes a aquestes preguntes, així com tècniques i recursos per influir positivament en el teu equip i fer-los créixer a nivell professional i personal.

Dirigit a:

Coordinadors, caps de departament i qualsevol professional que lideri equips persones i vulgui conèixer el funcionament del cervell dels seus col·laboradors i col·laboradores per tal d'assolir objectius diferencials i transformar a les persones a nivell professional i personal.

Persones treballadores en actiu, aturades o autònoms.

Continguts:

1. El lideratge en el s.XXI (característiques i necessitats)

1.1. Recursos neuronals desde el neurolideratge

2. Introducció a les bases i estructures cerebrals implicades en el lideratge

2.1. La triada cerebral
2.2. Els lòbuls cerebrals i funcions diferenciades
2.3. Les neurones, xarxes neuronals i neurotransmissors
2.4. Especialització hemisfèrica i deslocalització funcional
2.5. Predominància cerebral. Teoria de Benzinger i aplicació als membres de l'equip


3. Aplicació pràctica del neurolideratge

3.1. Neuroaprenentatge i neuroplasticitat

  • 3.1.1 Ones cerebrals associades a l'aprenentatge i potenciació de les mateixes
  • 3.1.2 Les emocions, l'aprenentatge organitzatiu i l'hipocamp
  • 3.1.3. Eines practiques per desenvolupar el neuroaprenentatge a la organització

3.2. La creativitat

  • 3.2.1. Les bases cerebrals de la creativitat
  • 3.2.2. El procés creatiu. Model C.R.E.A.T.E.S 
  • 3.2.3. Potenciació de la creativitat en l'equip des d'una vessant neuro

3.3. L'equilibri cerebral

  • 3.3.1. Sincronització d'hemisferis cerebrals per assolir el benestar personal i professional, aplicació en els 
  • 3.3.2. Eines per sincronitzar els hemisferis

3.4. Millora del rendiment cerebral en els equips

  • 3.4.1. Gestió de l'estrès, higiene del son, alimentació, exercici físic, aprenentatge cognitiu
  • 3.4.2. La felicitat a l'empresa i les seves conseqüències a nivell cerebral

3.5. Les emocions i el neurolideratge

  • 3.5.1. Reaccions químiques emocionals
  • 3.5.2. Eines de gestió emocional fonamentades en les reaccions cerebrals
  • 3.5.3. Eines d'autogestió emocional que provoquen canvis cerebrals i conductuals

Objectius:

  • Aprendre les bases cerebrals en les diferents funcions implicades en els equips (atenció i percepció, memòria, aprenentatge, creativitat, presa de decisions, gestió de conflictes…).
  • Aplicar els coneixements sobre el funcionament del cervell en la gestió i potenciació dels equips.
  • Aplicar els coneixements sobre el funcionament del cervell en el propi autolideratge.

Metodologia:

La organització permet treballar de forma asincrònica. De forma que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en el moment que més li convingui. 

Es dissenya preveient una càrrega de treball per l’alumne de 5 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma, com a mínim, cada dos dies. 

La comunicació amb el/la tutor/a es podrà realitzar a través de la plataforma moodle en la que es realitza el curs. Els seus dubtes es podran fer arribar a través de correu electrònic obtenint resposta en un temps màxim de 48 hores (excepte si la consulta es realitza en divendres).

Observacions:

El curs no té cap cost directe per a l'alumne i està 100% subvencionada pel Consorci per a la Formació Continua de Catalunya. A l'hora de la inscripció s'haurà de presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònoms o el document DARDO, segons el cas particular.

Avaluació continuada i certificació
Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts (en el cas de que un alumne no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs, qui valorarà la possibilitat de fer una excepció). 
Els terminis sempre seran setmanals, els mòduls s’obriran cada dilluns i s’hauran de realitzar les tasques abans del diumenge a les 23:55h. 

Per obtenir la certificació que atorga el Consorci per a la Formació Contínua i l’Escola Efa cal realitzar totes les activitats del curs, i obtenir la qualificació d'apte.

Inscriu-te aquí

Neurolideratge

Saps què passa pel cap dels teus col·laboradors quan els hi planteges nous reptes? Coneix COM FUNCIONA EL CERVELL per millorar la gestió i potenciar el teu equip amb aquest curs SUBVENCIONAT

Inscriu-te aquí

Codi

T15.1-22

Impartit per

Albert Soler. Llicenciat en enginyeria de Telecomunicacions. Ha passat bona part de la seva carrera professional en el sector tecnològic, i en els darrers 10 anys s'ha format en el camp del desenvolupament personal. Actualment és soci i formador de [útil] en habilitats com lideratge, cohesió d’equips de treball, intel·ligència emocional, coaching i mindfulness.

Més informació

Correu electrònic: info@escolaefa.cat