Primers auxilis

Dissabte, 21 de març de 09:00 a 14:00
Dissabte, 28 de març de 09:00 a 14:00
Dissabte, 04 d'abril de 09:00 a 14:00

Aprendreu a evitar accidents o minimitzar-ne les lesions que se'n deriven, partint de les primeres atencions en cas d'accident. D'aquesta primera actuació dependrà l'estat i la recuperació de la víctima.

És tant importan saber què fer, com prendre consciència d'allò que no s’ha de fer a una persona que necessita ajuda. Aquest curs us permetrà adquirir els coneixements i habilitats suficients per aplicar i avaluar les tècniques de Suport Vital bàsic.

Tots els professionals interessats en els Primers Auxilis.

1. Actuació en cas d'emergència
2. Aturada cardiorespiratòria
3. Suport vital bàsic
4. Desobstrucció i tractament de la via aèria
5. Hemorràgies
6. Traumatismes
7. Alteracions de la consciència
8. Patologia toràcica
9. Dolor abdominal
10. Patologies especials
11. Urgències oftalmològiques, d’oïda i nas
12. Intoxicacions alimentàries, medicaments i productes tòxics
13. Picadures, mossegades (engloba animals, plantes, insectes i persones)
14. Urgències metabòliques i endocrines: Hipoglucèmia, coma diabètic, hiperglucèmia, hipertensió, insuficiència renal

• Conèixer els passos a seguir davant d’una emergència: adquirir els coneixements i conèixer els passos a seguir tant a nivell individual com en equip davant qualsevol tipus d’emergència o situació que requereixi primers auxilis.
  • Reconèixer una parada cardiorespiratòria: saber avaluar, mesurar i reconèixer amb total seguretat una parada cardiorespiratòria amb diagnòstic diferencial d’altres patologies de les que caldria diferenciar (aturada respiratòria, bradicàrdia, ennuegament, pèrdua de coneixement).
  • Realitzar correctament el suport vital bàsic: realitzar amb total seguretat i eficàcia les maniobres de ressucitació i de suport vital bàsic amb o sense DEA.
  • Maniobrar amb seguretat en situacions de desobstrucció i tractament de les vies respiratòries: disposar dels coneixements necessàris i de total seguretat basats en els darrers consensos, tant en la obstrucció incomplerta com en la obstrucció complerta per garantir en les màximes probabilitats la viabilitat i recuperació total de la víctima.
  • Saber realitzar un adequat control de situacions d'hemorràgia: saber aplicar els darrers consensos sobre el control d'hemorràgies tant en les mesures a aplicar (compressió, posturals…) com en les que no s'han d'aplicar.

Per obtenir la certificació que atorga el Consorci per a la Formació Contínua i l’Escola Efa cal superar la prova d’avaluació que es realitzarà el darrer dia del curs i haver assistit al menys el 75% de les 30 hores totals del curs.

El curs no té cap cost directe per a l'alumne i està 100% subvencionada pel Consorci de la Formació Continua de Catalunya. A l'hora de la inscripció s'haurà de presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònom o el document Dardo, segons el cas particular.

Primers auxilis

Les principals tècniques de primers auxilis, per actuar en una situació d’emergència

T017-20

Escola Efa

Vallirana 69 Baixos 2a

Ruth Sanchez, instructora de primers auxilis adults i pediàtrics a nivell internacional (EFR), treballadora al 061 com a personal d'ambulàncies i formadora impartint classes de sanitat, tant a graus, certificats de professionalitat i per escoles i llars d'infants.

Telèfon: 934 180 257