Primers auxilis

Online Salut

Del 6 d'octubre al 17 de novembre del 2020

Preu socis

Aprendreu a evitar accidents o minimitzar-ne les lesions que se'n deriven, partint de les primeres atencions en cas d'accident. D'aquesta primera actuació dependrà l'estat i la recuperació de la víctima.

És tant important saber què fer, com prendre consciència d'allò que no s’ha de fer a una persona que necessita ajuda. Aquest curs us permetrà adquirir els coneixements i habilitats suficients per aplicar i avaluar les tècniques de Suport Vital bàsic.

Tots els professionals interessats en els Primers Auxilis.

1. Actuació en cas d'emergència
2. Aturada cardiorespiratòria
3. Suport vital bàsic
4. Desobstrucció i tractament de la via aèria
5. Hemorràgies
6. Traumatismes
7. Alteracions de la consciència
8. Patologia toràcica
9. Dolor abdominal
10. Patologies especials
11. Urgències oftalmològiques, d’oïda i nas
12. Intoxicacions alimentàries, medicaments i productes tòxics
13. Picadures, mossegades (engloba animals, plantes, insectes i persones)
14. Urgències metabòliques i endocrines: Hipoglucèmia, coma diabètic, hiperglucèmia, hipertensió, insuficiència renal

• Conèixer els passos a seguir davant d’una emergència: adquirir els coneixements i conèixer els passos a seguir tant a nivell individual com en equip davant qualsevol tipus d’emergència o situació que requereixi primers auxilis.
  • Reconèixer una parada cardiorespiratòria: saber avaluar, mesurar i reconèixer amb total seguretat una parada cardiorespiratòria amb diagnòstic diferencial d’altres patologies de les que caldria diferenciar (aturada respiratòria, bradicàrdia, ennuegament, pèrdua de coneixement).
  • Realitzar correctament el suport vital bàsic: realitzar amb total seguretat i eficàcia les maniobres de ressucitació i de suport vital bàsic amb o sense DEA.
  • Maniobrar amb seguretat en situacions de desobstrucció i tractament de les vies respiratòries: disposar dels coneixements necessàris i de total seguretat basats en els darrers consensos, tant en la obstrucció incomplerta com en la obstrucció complerta per garantir en les màximes probabilitats la viabilitat i recuperació total de la víctima.
  • Saber realitzar un adequat control de situacions d'hemorràgia: saber aplicar els darrers consensos sobre el control d'hemorràgies tant en les mesures a aplicar (compressió, posturals…) com en les que no s'han d'aplicar.

La organització permet treballar de forma asincrònica. De forma que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en el moment que més li convingui.
Es dissenya preveient una càrrega de treball per l’alumne de 5 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma, com a mínim, cada dos dies.

La comunicació amb el/la tutor/a es podrà realitzar a través de la plataforma moodle en la que es realitza el curs. Els seus dubtes es podran fer arribar a través del correu electrònic obtenint resposta en un temps màxim de 48 hores (excepte si la consulta es realitza en divendres).

Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts (en el cas de que un alumne no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs i qui valorarà la possibilitat de fer una excepció).
La correcta realització de les tasques donarà dret a rebre la certificació que expedeix l’Escola Efa, Escola de Formació de l’Acellec.

Primers auxilis

Les principals tècniques de primers auxilis, per actuar en una situació d’emergència

E117-20

Ruth Sanchez, instructora de primers auxilis adults i pediàtrics a nivell internacional (EFR), treballadora al 061 com a personal d'ambulàncies i formadora impartint classes de sanitat, tant a graus, certificats de professionalitat i per escoles i llars d'infants.