Online
Subvencionat
Eines i recursos educatius
Dates online
Del 9 març al 18 abril al del 2021
Descripció:
Aquest curs et permetrà resoldre conflictes de forma eficaç per transformar-los en oportunitats. Aprendràs les seves fases, així com diferents tècniques i recursos per afrontar-los en positiu, arribant a acords favorables per a tots els implicats.
Dirigit a:
Persones que volen desenvolupar habilitats i destreses que permetin resoldre situacions conflictives amb la màxima eficàcia possible.
Persones treballadores en actiu, aturades o autònoms.
Continguts:
1. El procés de la comunicació i la resolució de conflictes.
- La comunicació interpersonal
- Tipus de comunicacions
- La comunicació eficaç
- Resolució de conflictes en la nostra vida. Comunicació i resolució de conflictes.
2. Resolució assertiva dels conflictes.
- Conflictes que ens envolten i la seva gestió.
- Habilitats per a una comunicació eficaç.
- Escolta activa, rapport, feed-back, el missatge.
- L’assertivitat: què és, com parlar amb assertivitat i desenvolupar-la.
- Gestió de les emocions. Conèixer les nostres emocions i aprendre a gestionar-les.
3. Empatia: habilitat per resoldre conflictes.
- Empatia i estils de comportament. Establiment d’acords mútuament favorables i negociació eficaç.
- Empatia: què és, com aplicar-la i com desenvolupar-la.
- Estils de comportament: entendre i aprendre com es comporta la persona per millorar l’empatia.
- Gestionar i aconseguir acords favorables per a les dues parts.
- Negociar eficaçment (guanyar-guanyar)
- Els diferents tipus de conflictes
4. Metodologia per resoldre conflictes.
- Metodologia efectiva per a resoldre conflictes.
- La mediació i la negociació.
- Com arribar a acords favorables
5. Els estils de negociació.
- Models de negociació: Negociació per posició, Negociació per principis i Negociació per situació.
- Fases de la negociació:
- Preparació de la negociació
- Definició dels objectius: Anàlisis de les solucions, establiment dels objectius concrets de la negociació, pla de concessions
Objectius:
- Comprendre la naturalesa dels conflictes.
- Analitzar els tipus de conflictes que es poden donar a les organitzacions.
- Optimitzar el factor comunicació davant les situacions conflictives.
- Utilitzar les estratègies adequades per a la gestió de conflictes.
- Potenciar la utilització de la mediació i la negociació per arribar a acords favorables.
- Preparar adequadament una mediació/negociació, maximitzant el control de les variables que intervenen en cada procés.
- Definir els objectius mínims i màxims per a la mediació/negociació de conflictes i aplicar l'estratègia més adient.
- Seguir un procés sistemàtic de mediació/negociació per a controlar la situació i arribar a un acord favorable.
Observacions:
El curs no té cap cost directe per a l'alumne i està 100% subvencionada pel Consorci per a la Formació Continua de Catalunya. A l'hora de la inscripció s'haurà de presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònoms o el document DARDO, segons el cas particular.
Per obtenir la certificació que atorga el Consorci per a la Formació Contínua i l’Escola Efa cal realitzar totes les activitats del curs, i obtenir la qualificació d'apte.
Inscriu-te aquí