Resolució de conflictes

Online   Subvencionat Eines i recursos educatius

Del 9 març al 18 abril al del 2021

Aquest curs et permetrà resoldre conflictes de forma eficaç per transformar-los en oportunitats. Aprendràs les seves fases, així com diferents tècniques i recursos per afrontar-los en positiu, arribant a acords favorables per a tots els implicats.

Persones que volen desenvolupar habilitats i destreses que permetin resoldre situacions conflictives amb la màxima eficàcia possible.

1. El procés de la comunicació i la resolució de conflictes.

1. La comunicació interpersonal
  2. Tipus de comunicacions
  3. La comunicació eficaç
  4. Resolució de conflictes en la nostra vida. Comunicació i resolució de conflictes.

2. Resolució assertiva dels conflictes.

1. Conflictes que ens envolten i la seva gestió.
  2. Habilitats per a una comunicació eficaç.
  3. Escolta activa, rapport, feed-back, el missatge.
  4. L’assertivitat: què és, com parlar amb assertivitat i desenvolupar-la.
  5. Gestió de les emocions. Conèixer les nostres emocions i aprendre a gestionar-les.

3. Empatia: habilitat per resoldre conflictes.

1. Empatia i estils de comportament. Establiment d’acords mútuament favorables i negociació eficaç.
  2. Empatia: què és, com aplicar-la i com desenvolupar-la.
  3. Estils de comportament: entendre i aprendre com es comporta la persona per millorar l’empatia.
  4. Gestionar i aconseguir acords favorables per a les dues parts.
  5. Negociar eficaçment (guanyar-guanyar)
  6. Els diferents tipus de conflictes

4. Metodologia per resoldre conflictes.

1. Metodologia efectiva per a resoldre conflictes.
  2. La mediació i la negociació.
  3. Com arribar a acords favorables

5. Els estils de negociació.

1. Models de negociació: Negociació per posició, Negociació per principis i Negociació per situació.
  2. Fases de la negociació:
  3. Preparació de la negociació
  4. Definició dels objectius: Anàlisis de les solucions, establiment dels objectius concrets de la negociació, pla de concessions

• Comprendre la naturalesa dels conflictes.
  • Analitzar els tipus de conflictes que es poden donar a les organitzacions.
  • Optimitzar el factor comunicació davant les situacions conflictives.
  • Utilitzar les estratègies adequades per a la gestió de conflictes.
  • Potenciar la utilització de la mediació i la negociació per arribar a acords favorables.
  • Preparar adequadament una mediació/negociació, maximitzant el control de les variables que intervenen en cada procés.
  • Definir els objectius mínims i màxims per a la mediació/negociació de conflictes i aplicar l'estratègia més adient.
  • Seguir un procés sistemàtic de mediació/negociació per a controlar la situació i arribar a un acord favorable.

Resolució de conflictes

Millora habilitats i destreses per resoldre situacions conflictives amb la màxima eficàcia

T11.2-21

Gemma Ros, Psicòloga i especialitzada en l'Atenció a les Persones i la Gestió d’Equips de Treball. Sempre ha treballat dins l’àmbit social. Fa formació en el món del Lleure i de l’Educació des de fa més de 15 anys.