Transmissió d'Eines Artterapèutiques per l'Acompanyament Emocional

Dissabte, 02 de juliol de 10:00 a 12:00
Dissabte, 09 de juliol de 10:00 a 12:00
Dissabte, 16 de juliol de 10:00 a 12:00

Veures totes les dates i horaris

L'Artteràpia acompanya i sosté a la persona en la cerca i actualització de les seves capacitats creadores, ja que són aquestes les que permeten transformar els seus símptomes i malestars i desenvolupar-se en allò personal. En el seu quefer disposa d’un abordatge caracteritzat pels intercanvis entre les produccions desenvolupades en mitjans i materials artístics i els processos de comunicació i vincle que van desembolicant-se en el procés artterapèutic. D'aquesta experiència poden derivar-se beneficis en àrees vitals com la salut i la salut mental, l'educació, la integració social i comunitària i el desenvolupament del potencial humà.

La infància i adolescència són etapes en continu desenvolupament, creixement i aprenentatge. Reconèixer les emocions pròpies i tenir espais on poder expressar-les afavoreix el desenvolupament de l'autoestima, l'autoconcepte i millora el benestar personal i social. Una de les missions dels/les professionals del lleure, l'educació i la cultura és poder oferir espais saludables, on infants i adolescents siguin respectats, puguin expressar el seu món emocional, reconèixer-lo i integrar-lo.

Formació dirigida a professionals que treballen en l'àmbit de l'educació en el temps de lleure, l'oci i la cultura, composta per cinc tallers vivencials i un seguiment  realitzat a través del moodle. Es convida al professional a través dels tallers i dinàmiques proposades, a identificar les capacitats pròpies per a trobar maneres de fer que permetin acompanyar, sostenir i gestionar estats emocionals.

1. La meva caixa d’ eines.
  2. Habitar el cos, fer-lo present.
  3. L’art de saber escoltar
  4. Vincular-se
  5. El recorregut

Generals:
Donar a conèixer eines pròpies de la disciplina de l'artteràpia als professionals del temps de lleure a través de tallers vivencials, que els permetin acompanyar,  acollir, sostenir , en la infància i adolescència.

Específics:
  1. Identificar les qualitats i potencialitats pròpies per a sostenir i acompanyar als menors.
  2. Facilitar una mirada i escolta activa d'un mateix i cap a  l'altre, que possibilitin la integració de nous recursos per a poder posar-los en pràctica en el seu dia a dia professional.
  3. Transmetre, a través de la metodologia artterapèutica, les potencialitats de poder nomenar, reconèixer, expressar, acompanyar i integrar les emocions pròpies i alienes, i especialment el sostenir l'acompanyament emocional en la infància i l’adolescència.
  4. Adquirir coneixements i habilitats per a construir i sostenir el marc que ens ofereix l’artteràpia en els diferents espais d'oci i temps lliure i comprendre els límits i les possibilitats que ens ofereix aquest marc de treball.
  5. Contribuir al fet que els monitors connectin amb les seves capacitats creadores a nivell personal i professional per  estar a disposició de fer un acompanyament des de l’ escolta, el sosteniment.

La formació és vivencial, activa  i participativa.
Consta de 5 mòduls conduïts per artterapeutes. En cada mòdul es treballa un concepte fonamental, relacionat amb la disciplina de l’artteràpia i  consta de dues parts diferenciades que es complementen: una sincrònica i l’ altre asincrònica.

La part sincrònica:
El taller vivencial, és una trobada setmanal de 2 h de durada, on es proposa treballar amb diferents materials artístics i processos creadors, que permeten a les participants investigar i experimentar en primera persona el que es proposa.
Es convida, des del fer, a realitzar produccions artístiques, que  conviden a la investigació, treballant amb diferents propostes plàstiques i visuals, sonores, collage, escriptura, moviment, cos…
No són necessaris coneixements artístics,  ni tècnics previs.

La part asincrònica:
A continuació de cada sessió, es proposa una part asincrònica on reflexionar i integrar allò viscut en els tallers. A través de materials audiovisuals, lectures i/o propostes concretes, es convida a poder seguir amb el treball iniciat a la sessió i es disposarà de 5/7 dies per a fer aquest treball individual, que serà acompanyat i supervisat pels formadors .

Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts. Els terminis sempre seran setmanals (en el cas de que un alumne no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs, qui valorarà la possibilitat de fer una excepció).
I també cal assistir, com a mínim al 75% de les  videotrucades progarmades en dissabtes de 10 a 12.

Transmissió d'Eines Artterapèutiques per l'Acompanyament Emocional

F.O.022.01-22

L'equip de facilitadores i arterapeutes de GrefArt format per: Ariadna Delcort, Tània Lázaro, Eva Cascos, Víctor Malràs i Núria Ferreres.