Atenció a la diversitat: Autisme

Dimarts, 09 de juliol de 10:00 a 14:00
Dimecres, 10 de juliol de 10:00 a 14:00
Dijous, 11 de juliol de 10:00 a 12:00

La intervenció dins el món educatiu té una gran rellevància en l'evolució dels nens i nenes diagnosticats amb algun trastorn de l'espectre autista, per tant els seus respectius educador/es poden contribuir activament en el seu desenvolupament i benestar.

Les persones diagnosticades de TEA es troben dins el grup de persones amb necessitats dins del món de la diversitat, el que significa que precisen d'una metodologia adaptada, reforç escolar i adaptació del currículum escolar.

Hi ha diverses teràpies i intervencions conductuals dissenyades per ajudar amb els trets característics específics i aportar una millora substancial en la qualitat de vida dels infants diagnosticats amb TEA; partint de que els trastorns de l'espectre autista no tenen cura, per què no són cap malaltia.

Mestres, professors/es, monitors/es de lleure, vetlladors/es, monitors/es de suport, educadors/es socials... i tots els professionals de l'educació interessades en l'educació inclusiva i l'atenció a la diversitat, que vulguin conèixer els principals elements derivats de l'espectre autista, exceptuant les persones treballadores de l'administració pública.

Persones treballadores en actiu o autònoms.

1. Neurodesenvolupament
  2. Trastorns
  3. Desenvolupament a les diferents àrees
  4. Necessitats educatives
  5. Detecció
  6. Intervenció
  7. Àrea psicoeducativa

• Saber identificar un infant amb autisme i saber com tractar-lo
  • Aprendre a orientar als familiars amb un infant amb autisme
  • Conèixer la varietat de recursos i tècniques per el seu tractament i el seu procés educatiu

Per obtenir la certificació que atorga el Consorci per a la Formació Contínua i l’Escola Efa cal superar la prova d’avaluació que es realitzarà el darrer dia del curs i haver assistit al menys el 75% de les 30 hores totals del curs.

El curs no te cap cost directe per a l'alumne i està 100% subvencionada pel Consorci de la Formació Continua de la Generalitat de Catalunya. A l'hora de la inscripció s'haurà de presentar la capçalera de la nòmina o el rebut d'autònom, segons el cas particular.

Atenció a la diversitat: Autisme

Recursos, eines i tècniques per treballar amb infants amb autisme. Formació 100% SUBVENCIONADA per a persones treballadores

S024-19

Centre Cívic Urgell

Carrer Comte d'Urgell 145

Clara Vergés, psicòloga, assesora, coach  i formadora.
Núria García, pedagoga i psicopedagoga experta en educació emocional.

Telèfon: 934 180 257