Del 20/06/2023 al 30/07/2023
30 h
Els reptes i les emergències a les quals hem de donar resposta actualment comporten la necessitat de replantejar la noció de creació cultural cap a una dimensió més social. Les institucions culturals actuals no poden quedar al marge d’una societat que s’interroga, es qüestiona i es replanteja nous models de creació i de comunicació per tal de donar resposta a les diverses crisis que patim.
Però si volem incentivar la participació hem de treballar en l’acompanyament. No podem obrir les portes dels nostres centres culturals i esperar que les coses passin, sinó que cal ser agents de canvi i preguntar-nos constantment: Què espera la ciutadania de nosaltres? Què necessita resoldre? Com pot la producció cultural ser un canal i un mitjà d’expressió d’aquestes necessitats?
En l’era de l’anomenada “societat líquida”, els models de centres culturals com a contenidors de serveis estancs i desconnectats entre sí han deixat de tenir sentit. Aquest curs es basa en una aposta ferma per la cultura i l’educació com a xarxa, com a tàndem. Un tàndem amatent a la diversitat i al foment del pensament crític i una aposta ferma per la transformació cap a una societat més justa.
També et permetrà l’acreditació de competències professionals, ja que està vinculada a les següents unitats de competència del Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals:
Professionals o futurs professionals del patrimoni cultural, educadors/es de museus, monitors/es, docents i totes les persones interessades en la cultura, el patrimoni i l'educació.
Persones treballadores en actiu, aturades o autònoms. Aquesta convocatòria no contempla la participació de persones treballadores de l'administració.
Aquesta acció formativa està vinculada a les Unitats de Competència del Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals:
UC1431_3: Gestionar activitats culturals
UC1432_3: Programar i dinamitzar projectes culturals amb les xarxes associatives culturals, cíviques i social
Generals
Específics
La organització permet treballar de forma asincrònica. De forma que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en el moment que més li convingui. Es dissenya preveient una càrrega de treball per a l’alumne/a de 5 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma, com a mínim, cada dos dies.
La comunicació amb el/la tutor/a es podrà realitzar a través de la plataforma moodle en la que es realitza el curs. Els seus dubtes es podran fer arribar a través de correu electrònic obtenint resposta en un temps màxim de 48 hores (excepte si la consulta es realitza en divendres).
El curs no té cap cost directe per a l'alumnat i està 100% subvencionada pel Consorci per a la Formació Continua de Catalunya. A l'hora de la inscripció s'haurà de presentar la capçalera de la nòmina o el rebut d'autònoms, segons el cas particular. Aquesta convocatòria no contempla la participació de persones aturades ni treballadores de l'administració.
Avaluació continuada i certificació
Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts (en el cas de que un alumne/a no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs, qui valorarà la possibilitat de fer una excepció).
Els terminis sempre seran setmanals, els mòduls s’obriran cada dilluns i s’hauran de realitzar les tasques abans del diumenge a les 23:55h.
Per obtenir la certificació que atorga el Consorci per a la Formació Contínua i l’Escola Efa cal realitzar totes les activitats del curs, i obtenir la qualificació d'apte.
Inscriu-te aquí
AM.23.1.1-23
Helena Minuesa. Tècnica de cultura al Centre d'Estudis i Recursos Culturals de la Diputació de Barcelona. Llicenciada en Humanitats i Màster en Gestió del patrimoni cultural. Promotora de projectes per a la democratització de la cultura.
Correu electrònic: info@escolaefa.cat