Al·lèrgies i intoleràncies alimentàries

Hores

Dijous, 27 d'octubre de 17:30 a 20:30
Dijous, 03 de novembre de 17:30 a 20:30

Les al·lèrgies i intoleràncies alimentàries (AIA’s) són reaccions adverses als aliments, atribuïbles a la ingesta, el contacte o la inhalació d’un aliment, o algun dels seus components.

En aquesta formació treballarem els conceptes bàsics, coneixerem la legislació sobre Informació Alimentària, i practicarem des de la gestió del risc.

Treballadors/es de menjadors escolars, cuines col·lectives, empreses alimentàries i totes aquelles persones que tinguin un contacte directe o indirecte amb aliments, i que vulguin aprofundir en els coneixements bàsics sobre les al·lèrgies i les intoleràncies alimentàries.

1. Conceptes generals

• Reaccions adverses a aliments: classificació.
  • Intoleràncies
  • Al·lèrgies
  • L’anafilaxia
  • Situacions de risc
  • On trobem els al·lèrgens

2. Legislació sobre Informació Alimentària

• Reglament UE 1169/2011
  • RD126/2015

3. Gestió del risc

• Principis bàsics
  • Diagrama de gestió
  • Bones pràctiques
  • Contaminació creuada
  • Cartes i menús

• Conèixer la gestió dels al·lèrgens en la restauració col·lectiva per a la prevenció de reaccions adverses.
  • Conèixer els requeriments de la legislació específica.
  • Saber atendre les necessitats específiques de les persones amb al·lèrgies i/o intoleràncies alimentàries.

Per obtenir la certificació que atorga el Consorci per a la Formació Contínua i l’Escola Efa cal superar la prova d’avaluació que es realitzarà el darrer dia del curs i haver assistit al menys el 75% de les 6 hores totals del curs.

Al·lèrgies i intoleràncies alimentàries

Conceptes, legislació i gestió del risc

S1.1-22

Escola EFA

Carrer Ramon Turró, 71

Anna Burgues, Dietista-Nutricionista amb àmplia experiència i responsable de IADIN* (Institut d'Assessorament Dietètic i Nutricional).

*Membre del Col·legi Professional de Dietistes-Nutricionistes (CODINUCAT); Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears; Fundación Española de Dietistas-Nutricionistas, FED-N.