Comunicació augmentativa en persones amb discapacitat

Online   Subvencionat Eines i recursos educatius

Del 27/12/2022 al 05/02/2023

Aprofundir en els conceptes fonamentals relacionats amb la comunicació i la discapacitat psíquica i física.
Realitzar una concreció del suport que les persones amb discapacitat psíquica i física  que precisen per poder ampliar el seu camp comunicatiu i emocional.

Persones treballadores en actiu, aturades o autònomes.

1. Discapacitat psíquica i/o física: Comunicació.

2. Sistemes de comunicació augmentativa i/o alternativa.

3. Aspectes procedimentals bàsics que s'han de tenir en compte en la implantació d'un sistema. Procés de presa de decisions.

- Reflexionar sobre la importància d'un bon vehicle comunicatiu en els seus diferents vessants, per millorar la salut mental en el col·lectiu de persones amb discapacitats psíquiques.
- Millorar les habilitats de comunicació del col·lectiu professional envers les persones amb discapacitats psíquiques.

La organització permet treballar de forma asincrònica. De forma que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en el moment que més li convingui. Es dissenya preveient una càrrega de treball per l’alumne de 5 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma, com a mínim, cada dos dies.

Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts (en el cas de que un alumne no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs, qui valorarà la possibilitat de fer una excepció).

Comunicació augmentativa en persones amb discapacitat

S8

Núria Garcia.  Pedagoga i psicopedagoga experta en educació emocional.

Aquest curs forma part del programa de Formació continua.