Discapacitats i lleure

Dimecres, 16 de novembre de 17:00 a 20:00
Dimecres, 23 de novembre de 17:00 a 20:00
Dimecres, 30 de novembre de 17:00 a 20:00

El lleure està a l'abast de totes les persones? Som professionals de l'educació en el lleure, però tenim eines per poder realitzar activitats i dinamitzar a persones amb necessitats d’atenció especial? Podem adequar millor les activitats que dissenyem per a que siguin aptes a les necessitats i possibilitats de totes les persones usuàries que volen gaudir del lleure?
Descobreix com fer-ho!

1. Tipus de discapacitats:
Orgànica / Física / Sensorial / Intel·lectual

2. La visió de la discapacitat:
Models de concepció de la discapacitat.
Construccions culturals.
Imaginaris socials.

3. El lleure i la persona amb discapacitat:
Recursos de lleure per a persones amb discapacitat: inclusió i suports naturals.
Equip de monitors/es i les seves funcions davant alumnes amb discapacitats.
La relació amb la família dins el món del lleure.

• Conèixer les diferents discapacitats i reflexionar entorn de la pràctica professional des del lleure.
• Desenvolupar eines per poder realitzar activitats i dinamitzar persones amb necessitats d’atenció especial en el món del lleure.
• Aportar eines per tal d’adequar millor la intervenció a les necessitats i possibilitats dels usuaris que ens trobem en el món del lleure.

La formació en modalitat presencial es desenvolupa de forma teòrico-pràctica, combinant la exposició magistral amb els casos pràctics adaptats al dia a dia de l’alumnat

En finalitzar la formació els participants hauran de realitzar una prova d’avaluació final.

Avaluació continuada

Per superar el curs cal assistir al 75% de les hores i aprovar amb una nota mínima de 5 el test final.

Certificació

La correcta realització de les tasques donarà dret a rebre la certificació que expedeix l’Escola Efa, Escola de Formació de l’Acellec.

Discapacitats i lleure

P.P.051.01-22

Sensación Activa

Passeig Narcís Bardají 7
08880 Cubelles

Claustre de l'Escola EFA.