Vetllador/a escolar: Suport a la inclusió escolar

Online   Subvencionat Eines i recursos educatius

Del 20/12/2022 al 12/02/2023

L’escola és un espai d’intervenció educativa on cada cop més el concepte d’educació inclusiva substitueix el concepte d’integració. L’escola és conscient que s’ha d’adaptar al seu alumnat, sent capaç de modificar continguts i metodologies didàctiques per atendre a les necessitats de tots els alumnes. A partir d’aquest nou paradigma pren força la figura del vetllador/a escolar a l’aula, un perfil professional relativament nou que vetlla per garantir la participació dins l’escola d’alumnes amb necessitats especials.

Totes les persones interessades en l'educació, i l'escola inclusiva.

1. Paper i funcions del vetllador/a.
  2. Relació amb l’escola i les famílies.
  3. Classificació de les diferents diversitats funcionals.
  4. Discapacitats sensorials.
  5. Discapacitats físiques.
  6. Discapacitats psíquiques.
  7. Trastorns de conducta Eines i recursos per a la inclusió.
  8. Control postural i tècniques de prevenció d’accidents.

• Desenvolupar les actituds i habilitats personals en la tasca del vetllador/a.

L'organització permet treballar de forma asincrònica. De forma que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en el moment que més li convingui.

Es dissenya preveient una càrrega de treball per l’alumne de 5 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma, com a mínim, cada dos dies.

La organització permet treballar de forma asincrònica. De forma que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en el moment que més li convingui.

Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts (en el cas de que un alumne no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs, qui valorarà la possibilitat de fer una excepció).

Inscripcions tancades

Vetllador/a escolar: Suport a la inclusió escolar

Acompanyament d'infants amb necessitats educatives especials

Inscripcions tancades

S32

Clara Vergés, psicòloga, assesora, coach  i formadora.

Aquest curs forma part del programa de Formació continua.