Violència masclista: eines d'intervenció socioeducativa

Online   Subvencionat Gènere

Del 15 de juny al 25 de juliol del 2021

Aquest curs és una eina de sensibilització per desemmascarar la violència masclista i els estereotips de gènere, tan presents a la nostra societat. També pretén dotar d’eines d’intervenció davant aquest tipus de situacions.

Totes aquelles persones i professionals interessats en la prevenció de la violència masclista en l’entorn socioeducatiu. Persones treballadores en actiu, aturades o treballadores per compte propi.

1. Conceptes bàsics de violència

1.1. Agressivitat i violència

1.2. El patriarcat

1.3. Tipologia de violència- els criteris Kirkwoo

1.4. El procés de victimització- el cicle de la violència

1.5. La victimització secundària

1.6. L'amor romàntic

2. Intervenció amb dones

2.1. Principis de la intervenció

2.2. Conseqüències de la violència a les dones víctimes

2.3. Mecanismes de defensa

2.4. Mapa emocional de les víctimes

2.5. Actituds habituals al primer contacte

3.Intervenció en menors

3.1. Aspectes a considerar: visió holística, importància de les figures parentals, característiques dels menors

3.2. Tipologia de maltractaments

3.3. Factors explicatius del maltractament a menors

3.4. Conseqüències del maltractament a menors

4.Recomanacions per als i les professionals d’atenció directa

4.1. Gestió emocional, autocora actituds de l’equip d’intervenció

4.2. Escolta activa i maneig de conflictes

• Conèixer marc sociocultural i educatiu en el qual es poden presentar situacions de violència masclista.
  • Afavorir a una major presa de consciència sobre els processos interns i de relació que es donen en víctimes i agressors.
  • Dotar d’eines als professionals assistencials.

El curs no té cap cost directe per a l'alumnat i està 100% subvencionada pel Consorci per a la Formació Continua de Catalunya. A l'hora de la inscripció s'haurà de presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònoms o el document DARDO, segons el cas particular.

La organització permet treballar de forma asincrònica. De forma que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en el moment que més li convingui.

Es dissenya preveient una càrrega de treball per a l’alumne/a de 5 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma, com a mínim, cada dos dies.

Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts (en el cas de que un alumne/a no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs, qui valorarà la possibilitat de fer una excepció).

Violència masclista: eines d'intervenció socioeducativa

S12.2-21

Laia Porta Justribó, Psicòloga comunitària i màster en intervenció psicosocial. Ha treballat amb infants, noies i dones que han patit violències masclistes i també ha impartit diverses formacions amb perspectiva de gènere. Feminista declarada i militant. Creu que a través de jocs, dinàmiques i diàleg es pot transformar el món!