Trastorns de la conducta alimentària i de la ingesta d'aliments
Sensibilització, detecció precoç i col·laboració en la prevenció dels trastorns de la conducta alimentària.
Els trastorns alimentaris com l'anorèxia nerviosa, bulímia nerviosa o el trastorn per afartament es caracteritzen normalment, per una alteració de la conducta davant els aliments, sigui per excés o per defecte.
Es consideren greus perquè tenen conseqüències físiques, psicològiques i socials.
Habitualment considerem la franja entre els 12 i els 24 anys com la més vulnerable, però ja ens comencem a trobar molts casos que ronden als 8-9 anys.
La família i l’educació formal han d'estar alerta i controlar els hàbits d'alimentació i els estats d’ànim de les criatures.
L'ajuda terapèutica és necessària en pràcticament tots els casos.
- Introducció
- Què és un trastorn alimentari?
- Per què és important el nostre paper?
- Com treballem
- La prevenció
- El moment del menjar
- Sensibilitzar vers els trastorns del comportament.
- Afavorir els plans de treball sobre la detecció precoç dels trastorns.
- Donar pautes per a la col·laboració en el procés de prevenció i guariment.