Mediació patrimonial

Online   Subvencionat Gestió Cultural

Del 29 de setembre al 8 de novembre del 2020

Què és la cultura de proximitat? Com podem intervenir com a professionals de la cultura?

Aquest formació obre el vincle per acostar el patrimoni cultural i turístic a un recurs educatiu de primer nivell.

Aportarem eines i recursos per entendre i identificar una relació directa entre l'Art, la cultura, el patrimoni i l'usuari amb una metodologia de l'aprenentatge basada en l'experiència directa.

Professionals o futurs professionals del patrimoni cultural, educadors/es de museus, docents i totes les persones interessades en la cultura, la el patrimoni i l'educació.

1. Noció de cultura de proximitat
2. El patrimoni com a recurs
3. Entitats gestores i models de gestió
4. Ús educatiu i turístic del patrimoni
5. Mediació, educació i cultura
6. Metodologies d’ensenyament-aprenentatge amb recursos patrimonials

• Reconèixer el patrimoni com a recurs educatiu.
  • Incorporar continguts educatius a l’activitat turística.
  • Identificar els elements bàsics per generar una mediació entre art/cultura/patrimoni i usuari.
  • Conèixer metodologies d’ensenyament-aprenentatge ap.

Per obtenir la certificació que atorga el Consorci per a la Formació Contínua i l’Escola Efa cal superar la prova d’avaluació final i haver participat de les 30 hores totals del curs.

El curs no té cap cost directe per a l'alumne i està 100% subvencionada pel Consorci de la Formació Continua de Catalunya. A l'hora de la inscripció s'haurà de presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònom o el document DARDO, segons el cas particular.

Mediació patrimonial

Eines per apropar el patrimoni cultural i turístic com a recurs educatiu

S040-20

Helena Minuesa, Llicenciada en Humanitats i Màster en Gestió del patrimoni cultural. Lidera el departament pedagògic dels Museus de Sant Cugat. Especialitzada en el disseny de propostes culturals que parteixen de l'accessibilitat i l'equitat social com a eixos fonamentals.