Aprenentatge i servei comunitari als centres educatius

  Online   Subvencionat Eines i recursos educatius

Dates online

Del 12/01/2026 al 11/02/2026

Hores online

15 h

Descripció:

Aquest curs ofereix la metodologia d'Aprenentatge i Servei (ApS) com a eina pedagògica innovadora que combina el currículum acadèmic amb el servei a la comunitat, per transformar les aules en espais de compromís social i aprenentatge actiu, capacitant l'alumnat per ser agents de canvi en el seu entorn.

Dirigit a:

Dirigit a qualsevol professional de l'educació interessat a innovar les seves pràctiques pedagògiques i fomentar el compromís cívic del seu alumnat a través de projectes d'impacte social.

Situació laboral

  • Persones treballadores en actiu, aturades o autònoms.
  • Les persones que treballin a l'Administració Pública serà necessari que ens facin arribar un certificat expedit per la responsable de RRHH conforme la persona que vol realitzar la formació no està inclosa a l’àmbit d’aplicació dels acords de formació de les Administracions Públiques.

Ocupacions i llocs de treball relacionats

  • Professors d'ensenyament superior.
  • Educadors socials.
  • Mestres d'educació primària, en general.
  • Mestres d'educació infantil.
  • Mestres d'educació especial, en general.

Complir com a mínim algun dels següents requisits

  • Títol de Batxillerat o equivalent.
  • Títol de Tècnic Superior (FP Grau Superior) o equivalent.
  • Haver superat la prova d'accés a Cicles Formatius de Grau Superior.
  • Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.
  • Certificat de professionalitat de nivell 3.
  • Títol de Grau o equivalent.
  • Títol de Postgrau (Màster) o equivalent.

A nivell tècnic

  • És necessari tenir un domini elemental en l’ús de la tecnologia.
  • Recomanem utilitzar un ordinador de sobretaula o un portàtil, per facilitar la lectura del material pedagògic i fer les activitats amb comoditat.
  • Connexió a internet.

Continguts:

MÒDUL 1: L'aprenentatge i el servei comunitari (7h)

Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques

  • Identificació de conceptes clau.
    • L'aprenentatge de servei i el servei comunitari.
    • L'aprenentatge de servei a la proposta educativa.
  • Distinció de propostes mitjançant l'anàlisi d’experiències de servei comunitari i d'aprenentatge de servei.
    • Propostes de servei comunitari i d'aprenentatge de servei

Habilitats de gestió, personals i socials

  • Assimilació de les definicions i la metodologia de l'aprenentatge i el servei comunitari.
  • Esperit crític sobre les diverses propostes educatives aplicant l'aprenentatge i el servei comunitari.

MÒDUL 2: Eines i aplicabilitat de l'aprenentatge i el servei comunitari (8h)

Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques

  • Identificació de recursos en diversos contextos.
    • Escolar.
    • Claustre.
    • Entitats externes.
  • Formulació i disseny de propostes.
    • Col·laboració entre entitats.
    • Qualitat de les propostes.
    • Dinàmiques i bones pràctiques de l'aprenentatge i servei comunitari.

Habilitats de gestió, personals i socials

  • Compromís amb l'ús de recursos en diversos contextos per aplicar l'aprenentatge i el servei comunitari.
  • Adquisició d'eines per a la formulació i disseny de l'aprenentatge i servei comunitari entre entitats.

Objectius:

Objectiu general

Aplicar el mètode d'aprenentatge i servei comunitari com a proposta educativa donant resposta a les necessitats socials, treball en xarxa i millora constant.

Objectius específics

  • Identificar els conceptes bàsics i la metodologia de l'aprenentatge i el servei comunitari.
  • Aplicar eines d'aprenentatge i servei comunitari i els recursos per dissenyar-los.

Metodologia:

L’organització permet treballar de manera asincrònica, és a dir, cada persona pot fer el curs en l’horari que li vagi millor, sempre que respecti les dates d'inici i final de cada activitat. 

El curs està pensat perquè els alumnes hi dediquin unes 5 hores a la setmana. Es recomana connectar-se a la plataforma cada dos o tres dies.

Durant tot el curs, tindràs el suport de la tutora i de la coordinació tècnica. Els dubtes es respondran tan aviat com sigui possible, i com a màxim en 48 hores (excepte si envies la consulta en divendres).

Avaluació continuada i certificació

Cal fer totes les activitats dins dels terminis establerts. Si algú no pot complir els terminis, ha de dir-ho abans a la tutora del curs, que decidirà si es pot fer una excepció.

Els terminis són setmanals: els mòduls s’obren cada dilluns, i les activitats s’han de fer abans del diumenge a les 23:55 h.

Per obtenir el certificat del Consorci per a la Formació Contínua i l'Escola Efa, cal fer i aprovar totes les activitats del curs.

Observacions:

La formació no té cap cost per a l’alumne, ja que està 100% subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya

En inscriure's cal presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònoms o el document DARDO, segons cada cas.

Inscriu-te aquí

Aprenentatge i servei comunitari als centres educatius

Eines i estratègies per a una educació amb compromís social.

Inscriu-te aquí

Codi

S4.1-26

Impartit per

Ester Roig

Sóc pedagoga de formació amb més de divuit anys vinculada al sector privat com a responsable de projectes socieductius en entorns de transformació constant. Actualment treballo a l’administració pública en l’àmbit de l’atenció a les persones i els drets socials, impulsant projectes orientats a millorar la vida de la ciutadania. Em defineixen com a traductora entre el mon de les idees i el món de les persones, amb una mirada pedagògica, estratègica i humana. 

Crec fermament en el valor del coneixement compartit i en l’educació com a motor de canvi col·lectiu. Com deia Paulo Freire, l’educació no canvia el món, canvia les persones que canviaran el món.

Aquest curs forma part del programa de Formació continua.

Més informació

Correu electrònic: info@escolaefa.cat