Competències STEAM en l’educació

  Online Eines i recursos educatius

 Formació reconeguda com a Formació Permanent pel professorat del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya

Dates online

Del 01/07/2025 al 27/07/2025

Hores online

30 h

Preu

130 €

Preu socis

130 €

Descripció:

En aquest curs ens endinsarem al món de la programació, l'electrònica i la robòtica a través d'activitats pràctiques, atractives, innovadores i actualitzades. 
Si t'agrada la tecnologia, la robòtica i vols transmetre-ho a infants i joves, aquest curs és per a tu. Ens endinsarem en la programació, l'electrònica amb activitats pràctiques aplicables a l’educació. 

Dirigit a:

Persones interessades en la tecnologia i l'educació, ja que és una oportunitat per connectar la tecnologia, l'art i l'enginyeria amb l'aprenentatge dels infants.  No cal tenir experiència prèvia en programació.

Continguts:

Mòdul 1. Introducció. 
  1. Coneixent les competències STEAM.
  2. La tecnologia al servei de l’educació.
  3. Normes de seguretat i recomanacions.
  4. Alfabetització digital i pensament computacional . 
  5. Introducció a la programació per blocs. 
 
Mòdul 2. Programació.
  1. Programació unplugged.
  2. Programació bàsica amb Scratch Jr.
  3. Programació amb Scratch (bucles, variables, i blocs).
  4. Pràctica grupal: Activitat amb Scratch.
  5. Pràctica individual: Disseny d’una activitat per treballar la programació. 
 
Mòdul 3. Electrònica. 
  1. Introducció a l’electrònica 
  2. Electrònica amb microbit.
  3. Pràctica grupal: Activitat amb microbit.
  4. Circuits electrònics simples
  5. Pràctica individual: Activitat amb circuits electrònics.
  6. Pràctica individual: Disseny d’una activitat per treballar l'electrònica a l’aula.
 
Mòdul 5. Art i tecnologia. 
  1. La A de STEAM.
  2. Eines STEAM per potenciar la creativitat: Pius, construccions, eines de dibuix vectorial, eines de píxel art…   
  3. Pràctica grupal: Dibuix amb Scratch.
  4. Pràctica individual: Disseny d’una activitat artística amb elements tecnològics.

Objectius:

  • Conèixer diferents formes de treballar les competències steam.
  • Conèixer els fonaments bàsics de la programació, l’electrònica i la robòtica.
  • Dissenyar activitats que treballin la programació o el pensament computacional, l’electrònica i la robòtica.

 

Metodologia:

Aquest curs combina metodologies actives i participatives per garantir un aprenentatge significatiu i aplicable a l’aula. Es treballarà mitjançant una combinació de sessions teòriques i pràctiques que tindran en compte:
  1. Aprenentatge Basat en la Pràctica
    o Cada mòdul inclou activitats pràctiques amb les eines tecnològiques proposades. 
    o Les pràctiques estan enfocades a l’aplicació directa a l’aula.
  2. Treball Cooperatiu
    o Es promourà l’intercanvi d’idees i experiències entre els docents per enriquir l’aprenentatge.
  3. Reflexió i Avaluació Contínua
    o Es proporcionarà retroacció individual i grupal per ajudar els participants a consolidar els seus aprenentatges.
  4. Demostracions i Exemples Pràctics
    o S’oferiran demostracions guiades per entendre el funcionament dels programes que s’utilitzaran. 
    o Es presentaran casos d’ús reals per inspirar als docents en la seva pràctica educativa.

Observacions:

L’organització permet treballar de manera asincrònica, és a dir, cada persona pot fer el curs en l’horari que li vagi millor, sempre que respecti les dates d'inici i final de cada activitat. 
El curs està pensat perquè els alumnes hi dediquin unes 5 hores a la setmana. Es recomana connectar-se a la plataforma cada dos o tres dies.
Durant tot el curs, tindràs el suport de la tutora i de la coordinació tècnica. Els dubtes es respondran tan aviat com sigui possible, i com a màxim en 48 hores (excepte si envies la consulta en divendres).


Avaluació continuada i certificació
Cal fer totes les activitats dins dels terminis establerts. Si algú no pot complir els terminis, ha de dir-ho abans a la tutora del curs, que decidirà si es pot fer una excepció.

Els terminis són setmanals: els mòduls s’obren cada dilluns, i les activitats s’han de fer abans del diumenge a les 23:55 h.

Inscriu-te aquí

Competències STEAM en l’educació

Programació, electrònica i robòtica educativa

Inscriu-te aquí

Codi

F.O.014.01-25

Impartit per

Escola Efa

Més informació

Correu electrònic: info@escolaefa.cat