Online
Eines i recursos educatius
Formació reconeguda com a Formació Permanent pel professorat
del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Dates online
Del 01/07/2025 al 27/07/2025
Descripció:
En aquest curs ens endinsarem al món de la programació, l'electrònica i la robòtica a través d'activitats pràctiques, atractives, innovadores i actualitzades.
Si t'agrada la tecnologia, la robòtica i vols transmetre-ho a infants i joves, aquest curs és per a tu. Ens endinsarem en la programació, l'electrònica amb activitats pràctiques aplicables a l’educació.
Dirigit a:
Persones interessades en la tecnologia i l'educació, ja que és una oportunitat per connectar la tecnologia, l'art i l'enginyeria amb l'aprenentatge dels infants. No cal tenir experiència prèvia en programació.
Continguts:
Mòdul 1. Introducció.
- Coneixent les competències STEAM.
- La tecnologia al servei de l’educació.
- Normes de seguretat i recomanacions.
- Alfabetització digital i pensament computacional .
- Introducció a la programació per blocs.
Mòdul 2. Programació.
- Programació unplugged.
- Programació bàsica amb Scratch Jr.
- Programació amb Scratch (bucles, variables, i blocs).
- Pràctica grupal: Activitat amb Scratch.
- Pràctica individual: Disseny d’una activitat per treballar la programació.
Mòdul 3. Electrònica.
- Introducció a l’electrònica
- Electrònica amb microbit.
- Pràctica grupal: Activitat amb microbit.
- Circuits electrònics simples
- Pràctica individual: Activitat amb circuits electrònics.
- Pràctica individual: Disseny d’una activitat per treballar l'electrònica a l’aula.
Mòdul 5. Art i tecnologia.
- La A de STEAM.
- Eines STEAM per potenciar la creativitat: Pius, construccions, eines de dibuix vectorial, eines de píxel art…
- Pràctica grupal: Dibuix amb Scratch.
- Pràctica individual: Disseny d’una activitat artística amb elements tecnològics.
Objectius:
- Conèixer diferents formes de treballar les competències steam.
- Conèixer els fonaments bàsics de la programació, l’electrònica i la robòtica.
- Dissenyar activitats que treballin la programació o el pensament computacional, l’electrònica i la robòtica.
Metodologia:
Aquest curs combina metodologies actives i participatives per garantir un aprenentatge significatiu i aplicable a l’aula. Es treballarà mitjançant una combinació de sessions teòriques i pràctiques que tindran en compte:
- Aprenentatge Basat en la Pràctica
o Cada mòdul inclou activitats pràctiques amb les eines tecnològiques proposades.
o Les pràctiques estan enfocades a l’aplicació directa a l’aula.
- Treball Cooperatiu
o Es promourà l’intercanvi d’idees i experiències entre els docents per enriquir l’aprenentatge.
- Reflexió i Avaluació Contínua
o Es proporcionarà retroacció individual i grupal per ajudar els participants a consolidar els seus aprenentatges.
- Demostracions i Exemples Pràctics
o S’oferiran demostracions guiades per entendre el funcionament dels programes que s’utilitzaran.
o Es presentaran casos d’ús reals per inspirar als docents en la seva pràctica educativa.
Observacions:
L’organització permet treballar de manera asincrònica, és a dir, cada persona pot fer el curs en l’horari que li vagi millor, sempre que respecti les dates d'inici i final de cada activitat.
El curs està pensat perquè els alumnes hi dediquin unes 5 hores a la setmana. Es recomana connectar-se a la plataforma cada dos o tres dies.
Durant tot el curs, tindràs el suport de la tutora i de la coordinació tècnica. Els dubtes es respondran tan aviat com sigui possible, i com a màxim en 48 hores (excepte si envies la consulta en divendres).
Avaluació continuada i certificació
Cal fer totes les activitats dins dels terminis establerts. Si algú no pot complir els terminis, ha de dir-ho abans a la tutora del curs, que decidirà si es pot fer una excepció.
Els terminis són setmanals: els mòduls s’obren cada dilluns, i les activitats s’han de fer abans del diumenge a les 23:55 h.
Inscriu-te aquí