Eines i recursos educatius
Formació reconeguda com a Formació Permanent pel professorat
del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Dates del curs
07-07-2025 -
10-07-2025
Dates i horaris presencials
Dilluns, 07 de juliol de 10:00 a 14:00
Dimarts, 08 de juliol de 10:00 a 14:00
Dimecres, 09 de juliol de 10:00 a 14:00
Dijous, 10 de juliol de 10:00 a 13:00
Descripció:
En aquest curs ens endinsarem al món de la programació, l'electrònica i la robòtica a través d'activitats pràctiques, atractives, innovadores i actualitzades.
Si t'agrada la tecnologia, la robòtica i vols transmetre-ho a infants i joves, aquest curs és per a tu. Ens endinsarem en la programació, l'electrònica amb activitats pràctiques aplicables a l’educació.
Dirigit a:
Persones interessades en la tecnologia i l'educació, ja que és una oportunitat per connectar la tecnologia, l'art i l'enginyeria amb l'aprenentatge dels infants. No cal tenir experiència prèvia en programació.
Continguts:
Mòdul 1. Introducció.
- Coneixent les competències STEAM.
- La tecnologia al servei de l’educació.
- Normes de seguretat i recomanacions.
- Introducció a la programació per blocs
Mòdul 3. Electrònica.
- Introducció a l’electrònica amb Makey Makey.
- Pràctica grupal: Activitat amb Makey Makey.
- Electrònica amb microbit.
- Pràctica grupal: Activitat amb microbit.
- Pràctica individual: Disseny d’una activitat didàctica per treballar l'electrònica.
Mòdul 4. Robòtica.
- Introducció a la robòtica amb robots de terra.
- Pràctica grupal: Activitat amb Code&Go.
- Introducció als sensors i actuadors amb la placa mcore.
- Pràctica grupal: Activitat amb mcore.
- Robòtica amb mbot.
- Pràctica grupal: Activitat amb mbot.
- Pràctica individual: Disseny d’una activitat didàctica amb robots.
Objectius:
Objectius generals:
- Adquirir uns coneixements tecnològics bàsics per treballar les competències STEAM a l’aula.
- Adquirir les competències bàsiques per incorporar eficaçment activitats tecnològiques a les diferents àrees de coneixement.
Objectius específics:
- Conèixer diferents formes de treballar les competències STEAM.
- Conèixer els fonaments bàsics de la programació, l’electrònica i la robòtica.
- Preparar activitats educatives que incorporin amb seguretat la tecnologia.
- Dissenyar activitats didàctiques que treballin la programació o el pensament computacional, l’electrònica i la robòtica.
- Incorporar la tecnologia a les situacions d’aprenentatge de diferents àrees.
Metodologia:
Aquest curs combina metodologies actives i participatives per garantir un aprenentatge significatiu i aplicable a l’aula. Es treballarà mitjançant una combinació de sessions teòriques i pràctiques que tindran en compte:
- 1. Aprenentatge Basat en la Pràctica
o Cada mòdul inclou activitats pràctiques amb els materials tecnològics proposats. Els participants experimentaran directament amb Makey Makey, micro: bit, robots de terra i altres dispositius.
o Les sessions es desenvoluparan en format taller, prioritzant la manipulació directa de la tecnologia.
- Treball Cooperatiu
o Es fomentarà el treball en equip mitjançant pràctiques grupals, on els participants col·laboraran per resoldre reptes i dissenyar activitats didàctiques.
o Es promourà l’intercanvi d’idees i experiències entre els docents per enriquir l’aprenentatge.
- Reflexió i Avaluació Contínua
o Es realitzaran moments de debat i reflexió després de cada pràctica per analitzar la seva aplicabilitat i millorar les propostes didàctiques.
o Es proporcionarà retroacció individual i grupal per ajudar els participants a consolidar els seus aprenentatges.
- Demostracions i Exemples Pràctics
o S’oferiran demostracions guiades per entendre el funcionament dels dispositius abans de la seva manipulació.
o Es presentaran casos d’ús reals per inspirar als docents en la seva pràctica educativa.
Observacions:
Per superar el curs cal assistir al 75 % del curs i participar a totes les tasques proposades al curs.
Inscriu-te aquí