Competències STEAM en l’educació

Eines i recursos educatius

 Formació reconeguda com a Formació Permanent pel professorat del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya

Dates del curs

07-07-2025 - 10-07-2025

Hores

15 h

Preu

145 €

Preu socis

145 €

Dates i horaris presencials

Dilluns, 07 de juliol de 10:00 a 14:00
Dimarts, 08 de juliol de 10:00 a 14:00
Dimecres, 09 de juliol de 10:00 a 14:00
Dijous, 10 de juliol de 10:00 a 13:00

Descripció:

En aquest curs ens endinsarem al món de la programació, l'electrònica i la robòtica a través d'activitats pràctiques, atractives, innovadores i actualitzades. 
Si t'agrada la tecnologia, la robòtica i vols transmetre-ho a infants i joves, aquest curs és per a tu. Ens endinsarem en la programació, l'electrònica amb activitats pràctiques aplicables a l’educació.

Dirigit a:

Persones interessades en la tecnologia i l'educació, ja que és una oportunitat per connectar la tecnologia, l'art i l'enginyeria amb l'aprenentatge dels infants. No cal tenir experiència prèvia en programació.

Continguts:

 
Mòdul 1. Introducció. 
  1. Coneixent les competències STEAM.
  2. La tecnologia al servei de l’educació.
  3. Normes de seguretat i recomanacions.
  4. Introducció a la programació per blocs
Mòdul 3. Electrònica. 
  1. Introducció a l’electrònica amb Makey Makey.
  2. Pràctica grupal: Activitat amb Makey Makey.
  3. Electrònica amb microbit.
  4. Pràctica grupal: Activitat amb microbit.
  5. Pràctica individual: Disseny d’una activitat didàctica per treballar l'electrònica.
Mòdul 4. Robòtica. 
  1. Introducció a la robòtica amb robots de terra.
  2. Pràctica grupal: Activitat amb Code&Go.
  3. Introducció als sensors i actuadors amb la placa mcore.
  4. Pràctica grupal: Activitat amb mcore.
  5. Robòtica amb mbot.
  6. Pràctica grupal: Activitat amb mbot.
  7. Pràctica individual: Disseny d’una activitat didàctica amb robots.

Objectius:

Objectius generals:

  • Adquirir uns coneixements tecnològics bàsics per treballar les competències STEAM a l’aula.
  • Adquirir les competències bàsiques per incorporar eficaçment activitats tecnològiques a les diferents àrees de coneixement.

 
Objectius específics:

  • Conèixer diferents formes de treballar les competències STEAM.
  • Conèixer els fonaments bàsics de la programació, l’electrònica i la robòtica.
  • Preparar activitats educatives que incorporin amb seguretat la tecnologia.
  • Dissenyar activitats didàctiques que treballin la programació o el pensament computacional, l’electrònica i la robòtica.
  • Incorporar la tecnologia a les situacions d’aprenentatge de diferents àrees.

Metodologia:

Aquest curs combina metodologies actives i participatives per garantir un aprenentatge significatiu i aplicable a l’aula. Es treballarà mitjançant una combinació de sessions teòriques i pràctiques que tindran en compte:
 
  1. 1. Aprenentatge Basat en la Pràctica
    o Cada mòdul inclou activitats pràctiques amb els materials tecnològics proposats. Els participants experimentaran directament amb Makey Makey, micro: bit, robots de terra i altres dispositius.
    o Les sessions es desenvoluparan en format taller, prioritzant la manipulació directa de la tecnologia.
  2. Treball Cooperatiu
    o Es fomentarà el treball en equip mitjançant pràctiques grupals, on els participants col·laboraran per resoldre reptes i dissenyar activitats didàctiques.
    o Es promourà l’intercanvi d’idees i experiències entre els docents per enriquir l’aprenentatge.
  3. Reflexió i Avaluació Contínua
    o Es realitzaran moments de debat i reflexió després de cada pràctica per analitzar la seva aplicabilitat i millorar les propostes didàctiques.
    o Es proporcionarà retroacció individual i grupal per ajudar els participants a consolidar els seus aprenentatges.
  4. Demostracions i Exemples Pràctics
    o S’oferiran demostracions guiades per entendre el funcionament dels dispositius abans de la seva manipulació.
    o Es presentaran casos d’ús reals per inspirar als docents en la seva pràctica educativa.

Observacions:

Per superar el curs cal assistir al 75 % del curs i participar a totes les tasques proposades al curs.

Inscriu-te aquí

Competències STEAM en l’educació

Programació, electrònica i robòtica educativa

Inscriu-te aquí

Codi

F.P.006.01-25

Impartit per

Escola Efa

Més informació

Correu electrònic: info@escolaefa.cat