Online
Subvencionat
Eines i recursos educatius
Dates online
Del 18/03/2025 al 30/04/2025
Descripció:
Les persones amb discapacitat poden necessitar ajuda per comunicar-se. Hi ha sistemes de comunicació alternatius per ajudar-los.
En aquest curs, aprendràs sobre la comunicació i la discapacitat física i psíquica. També aprendràs com proporcionar el suport necessari perquè les persones amb discapacitat puguin ampliar la seva capacitat de comunicació i emocional.
Dirigit a:
Aquells professionals que treballen amb persones amb discapacitat psíquica i física, i que volen millorar la seva comunicació amb ells.
Situació laboral
- Persones treballadores en actiu, aturades o autònoms.
- Les persones que treballin a l'Administració Pública serà necessari que ens facin arribar un certificat expedit per la responsable de RRHH conforme la persona que vol realitzar la formació no està inclosa a l’àmbit d’aplicació dels acords de formació de les Administracions Públiques.
Ocupacions i llocs de treball relacionats
- Psicòlegs sanitaris generals.
- Infermers de cures generals.
- Psicopedagogs.
- Psicoterapeutes.
- Educadors socials.
- Treballadors socials.
- Mestres d'educació primària, en general.
- Mestres d'educació infantil.
- Mestres d'educació especial, en general.
- Professors de persones amb discapacitat psíquica.
- Tècnics en educació especial.
- Auxiliars d'infermeria.
- Cuidadors de persones amb discapacitat i/o dependència, en institucions.
- Assistents domiciliaris.
Complir com a mínim algun dels següents requisits
- Certificat de professionalitat nivell 1.
- Títol Professional Bàsic (FP Bàsica).
- Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent.
- Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
- Certificat de Professionalitat de nivell 2.
- Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.
- Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.
A nivell tècnic
- És necessari tenir un domini elemental en l’ús de la tecnologia.
- Recomanem utilitzar un ordinador de sobretaula o un portàtil, per facilitar la lectura del material pedagògic i fer les activitats amb comoditat.
- Connexió a internet.
Continguts:
MÒDUL 1. Sistemes de comunicació augmentativa i/o alternativa (12 hores)
- Descripció de les dificultats de comunicació en persones amb discapacitat.
- Llenguatge i Comunicació.
- Context de persones amb diversitat funcional.
- Necessitats comunicatives.
- Característiques diferencials dels diferents col·lectius.
- Definició dels factors facilitadors de la comunicació.
- Factors contextuals.
- Factors personals.
- Distinció dels tipus de sistemes de comunicació.
- Sistemes augmentatius.
- Sistemes alternatius.
- Anàlisi de necessitats i tipus de suport que les persones amb discapacitat necessiten.
- Planificació de l'ampliació del camp comunicatiu.
- Aplicació del camp comunicatiu en funció de les seves condicions i necessitats.
- Consciència de les dificultats de comunicació del col·lectiu de persones amb discapacitat.
- Col·laboració i coordinació amb altres professionals per a la implantació dels sistemes de comunicació.
MÒDUL 2. Gestió de conflictes (13 hores)
- Anàlisi de les conductes en diversos entorns.
- Entorn familiar.
- Entorn laboral.
- Entorn social-públic.
- Anàlisi de les eines de prevenció.
- Eines d'anàlisi del conflicte.
- Protocols d'actuació en situacions de crisi.
- Guies de bones pràctiques.
- Col·laboració amb altres professionals en la valoració de les necessitats de les persones.
- Capacitat d'anàlisi per valorar el sistema de comunicació més adequat per a cada persona segons les seves necessitats.
- Rigor en la implantació dels sistemes de comunicació augmentativa i/o alternativa.
Objectius:
Objectiu general
Identificar els sistemes de comunicació augmentativa i alternativa més utilitzats amb persones amb discapacitat.
Objectius específics
- Identificar els diferents sistemes de comunicació augmentativa i/o alternativa.
- Identificar els conflictes així com les eines per prevenir-los i millorar la comunicació.
Metodologia:
L’organització permet treballar de manera asincrònica, és a dir, cada persona pot fer el curs en l’horari que li vagi millor, sempre que respecti les dates d'inici i final de cada activitat.
El curs està pensat perquè els alumnes hi dediquin unes 5 hores a la setmana. Es recomana connectar-se a la plataforma cada dos o tres dies.
Durant tot el curs, tindràs el suport de la tutora i de la coordinació tècnica. Els dubtes es respondran tan aviat com sigui possible, i com a màxim en 48 hores (excepte si envies la consulta en divendres).
Avaluació continuada i certificació
Cal fer totes les activitats dins dels terminis establerts. Si algú no pot complir els terminis, ha de dir-ho abans a la tutora del curs, que decidirà si es pot fer una excepció.
Els terminis són setmanals: els mòduls s’obren cada dilluns, i les activitats s’han de fer abans del diumenge a les 23:55 h.
Per obtenir el certificat del Consorci per a la Formació Contínua i l'Escola Efa, cal fer i aprovar totes les activitats del curs.
Observacions:
La formació no té cap cost per a l’alumne, ja que està 100% subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya.
Al inscriure's cal presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònoms o el document DARDO, segons cada cas.
Inscriu-te aquí