Comunicació no violenta

  Online   Subvencionat Eines i recursos educatius

Dates online

Del 12/01/2025 al 05/03/2025

Hores online

30 h

Descripció:

La comunicació no violenta és essencialment empatia, una qualitat valuosa i profundament humana que tots i totes podem desenvolupar. La comunicació no violenta promou, doncs, l’entesa empàtica, primer cap a un mateix (autoempatia) i, després, cap a l’altre.
Per poder arribar a aquesta connexió el primer pas a fer és poder desempallegar-nos de la comunicació apresa més violenta i aempàtica, plena de judicis i culpabilització. La comunicació violenta no connecta ni amb les emocions pròpies ni amb les dels altres. Vols connectar i obrir un canal de comunicació positiva amb les altres persones? 
Ens desempallaguem dels retrets i les acusacions, les amenaces, les ordres, les advertències, les comparacions o el sarcasme?

Dirigit a:

Qualsevol persona que vulgui millorar la seva comunicació envers a si mateix i als altres.

Situació laboral

  • Persones treballadores en actiu, aturades o autònoms.
  • Les persones que treballin a l'Administració Pública serà necessari que ens facin arribar un certificat expedit per l'empresa conforme la persona que vol realitzar la formació no està inclosa a l’àmbit d’aplicació dels acords de formació de les Administracions Públiques.

A nivell tècnic

  • És necessari tenir un domini elemental en l’ús de la tecnologia.
  • Recomanem utilitzar un ordinador de sobretaula o un portàtil, per facilitar la lectura del material pedagògic i fer les activitats amb comoditat.
  • Connexió a internet.

Continguts:

MÒDUL 1. Gestió emocional en la comunicació (20h)

Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques

  • Identificació dels elements claus en la comunicació no violenta.
    • Les emocions pròpies i alienes.
    • L'observació dels fets sense avaluar, criticar ni qualificar.
    • Les estratègies per fer i rebre peticions de manera positiva.

  • Elecció del nostre comportament davant de situacions d'enuig i/o gratitud.
    • Les peticions amb claredat i concreció.
    • Els comportaments positius davant de situacions de conflicte.
    • El reconeixement per a la connexió amb els altres.
    • La gestió de conflictes a través de la teoria CNV.

Habilitats de gestió, personals i socials

  • Consciència i respecte per les persones, mitjançant l'autocontrol i la gestió de les emocions.
  • Atenció en competències transversals com l'empatia, la cooperació, la flexibilitat i la gestió del canvi.

MÒDUL 2. Enfortiment de les relacions (10h) 

Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques

  • Acceptació dels nostres límits a través de l'escolta activa.
    • Els elements actitudinals que són necessaris per fer una escolta activa i empàtica.
    • Les tècniques d'escolta activa i empàtica com a element clau a la comunicació no violenta.

Habilitats de gestió, personals i socials

  • Adquisició d'habilitats de comunicació, com l'escolta i la resposta assertiva.
  • Capacitat de cooperació, responsabilitat i autonomia.

 

Objectius:

Objectiu general

Identificar i aplicar estratègies i tècniques de comunicació no violenta, tenint en compte la gestió emocional a la interlocució, així com els elements que afavoreixen l'enfortiment de les relacions.

Objectius específics

  • Identificar les pròpies necessitats/emocions i la relació amb les de la resta, evitant prejudicis i valoracions.
  • Aplicar l'escolta activa a la comunicació, a partir d'estratègies i tècniques basades en l'empatia i l'assertivitat.

Metodologia:

L’organització permet treballar de manera asincrònica, és a dir, cada persona pot fer el curs en l’horari que li vagi millor, sempre que respecti les dates d'inici i final de cada activitat. 

El curs està pensat perquè els alumnes hi dediquin unes 5 hores a la setmana. Es recomana connectar-se a la plataforma cada dos o tres dies.

Durant tot el curs, tindràs el suport de la tutora i de la coordinació tècnica. Els dubtes es respondran tan aviat com sigui possible, i com a màxim en 48 hores (excepte si envies la consulta en divendres).

Avaluació continuada i certificació

Cal fer totes les activitats dins dels terminis establerts. Si algú no pot complir els terminis, ha de dir-ho abans a la tutora del curs, que decidirà si es pot fer una excepció.

Els terminis són setmanals: els mòduls s’obren cada dilluns, i les activitats s’han de fer abans del diumenge a les 23:55 h.

Per obtenir el certificat del Consorci per a la Formació Contínua i l'Escola Efa, cal fer i aprovar totes les activitats del curs.

Observacions:

La formació no té cap cost per a l’alumne, ja que està 100% subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya

Al inscriure's cal presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònoms o el document DARDO, segons cada cas.

Inscriu-te aquí

Comunicació no violenta

Eines per connectar i obrir un canal de comunicació positiva amb les altres persones

Inscriu-te aquí

Codi

T3.1-25

Impartit per

Tània Muelas

Filòsofa i Psicòloga clínica, màster en psicopatologia clínica i especialitzada en educació emocional. Mestra Montessori formada en disciplina positiva i certificada en Mindfulness MBSR.

Aquest curs forma part del programa de Formació continua.

Més informació

Correu electrònic: info@escolaefa.cat