Detecció, eines i recursos per fer front a l'assetjament escolar

  Online   Subvencionat Eines i recursos educatius

Dates online

Del 26/01/2026 al 25/02/2026

Hores online

15 h

Descripció:

La formació proporciona les eines essencials per detectar, prevenir i intervenir eficaçment davant l'assetjament escolar. Aprendre els conceptes clau, identificar els factors de risc i explorar estratègies pràctiques i recursos per construir entorns educatius més segurs.

Dirigit a:

Dirigit a qualsevol persona interessada en la prevenció i intervenció en situacions d'assetjament escolar.

Situació laboral

  • Persones treballadores en actiu, aturades o autònoms.
  • Les persones que treballin a l'Administració Pública serà necessari que ens facin arribar un certificat expedit per la responsable de RRHH conforme la persona que vol realitzar la formació no està inclosa a l’àmbit d’aplicació dels acords de formació de les Administracions Públiques.

Ocupacions i llocs de treball relacionats

  • Animadors socioculturals.
  • Educadors socials.
  • Professors d'ensenyament secundari (excepte matèries específiques de formació professional).
  • Monitors de serveis a la comunitat.

Complir com a mínim algun dels següents requisits

  • Títol de Batxillerat o equivalent.
  • Títol de Tècnic Superior (FP Grau Superior) o equivalent.
  • Haver superat la prova d'accés a Cicles Formatius de Grau Superior.
  • Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.
  • Certificat de professionalitat de nivell 3.
  • Títol de Grau o equivalent.
  • Títol de Postgrau (Màster) o equivalent.

A nivell tècnic

  • És necessari tenir un domini elemental en l’ús de la tecnologia.
  • Recomanem utilitzar un ordinador de sobretaula o un portàtil, per facilitar la lectura del material pedagògic i fer les activitats amb comoditat.
  • Connexió a internet.

Continguts:

MÒDUL 1: Conceptes bàsics de situacions de bullying (5h)

Coneixements / Capacitats cognitives i pràctiques

  • Definició del concepte de bullying.
    • Què és el bullying.
  • Interpretació del concepte d'intervenció socioeducativa.
    • Objectius de la intervenció socioeducativa.
    • El paper de la persona educadora.
    • Especificació dels col·lectius diana de la intervenció socioeducativa.

Habilitats de gestió, personals i socials

  • Interessar-se pels conceptes principals sobre bullying i de les formes d'intervenció socioeducativa per gestionar-ho.

MÒDUL 2: Detecció i prevenció del bullying (5h)

Coneixements / Capacitats cognitives i pràctiques

  • Identificació dels factors de risc perquè existeixin situacions de bullying.
    • Per part de la persona assetjada.
    • Per part de la persona assetjadora.
  • Identificació de les variables a tenir en compte per a la prevenció del bullying.
    • Treball col·laboratiu.
    • Distribució espacial.
    • Resolució de conflictes.
    • Acords i rols.
    • Desconstrucció d'estereotips que afavoreixen l'abús.
    • Exemples de programes de convivència.

Habilitats de gestió, personals i socials

  • Rigor en la interpretació i l'anàlisi de les variables de prevenció i detecció del bullying.

MÒDUL 3: Aplicació dels conceptes per a la intervenció (5h)

Coneixements / Capacitats cognitives i pràctiques

  • • Identificació dels nivells d'intervenció contra el bullying.
    • Institucional.
    • Social.
    • Individu.
    • Distinció de recursos externs per a la intervenció en situacions d'Intimidació.
  • Exposició d'exemples per a la intervenció en l'àmbit escolar.
    • Casos pràctics.
    • Anàlisi de protocols.

Habilitats de gestió, personals i socials

  • Compromís per aplicar les eines d'intervenció contra el bullying.

Objectius:

Objectiu general

Identificar casos de bullying entre menors d'etapa infantil, adolescent i juvenil i aplicar eines d'intervenció.

Objectius específics

  • Definir els conceptes bàsics del bullying
  • Classificar i assenyalar els models de detecció dels factors de risc i les seves formes de prevenció.
  • Aplicar les eines d'intervenció contra el bullying.

Metodologia:

L’organització permet treballar de manera asincrònica, és a dir, cada persona pot fer el curs en l’horari que li vagi millor, sempre que respecti les dates d'inici i final de cada activitat. 

El curs està pensat perquè els alumnes hi dediquin unes 5 hores a la setmana. Es recomana connectar-se a la plataforma cada dos o tres dies.

Durant tot el curs, tindràs el suport de la tutora i de la coordinació tècnica. Els dubtes es respondran tan aviat com sigui possible, i com a màxim en 48 hores (excepte si envies la consulta en divendres).

Avaluació continuada i certificació

Cal fer totes les activitats dins dels terminis establerts. Si algú no pot complir els terminis, ha de dir-ho abans a la tutora del curs, que decidirà si es pot fer una excepció.

Els terminis són setmanals: els mòduls s’obren cada dilluns, i les activitats s’han de fer abans del diumenge a les 23:55 h.

Per obtenir el certificat del Consorci per a la Formació Contínua i l'Escola Efa, cal fer i aprovar totes les activitats del curs.

Observacions:

La formació no té cap cost per a l’alumne, ja que està 100% subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya

En inscriure's cal presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònoms o el document DARDO, segons cada cas.

Inscriu-te aquí

Detecció, eines i recursos per fer front a l'assetjament escolar

Estratègies per a la prevenció, detecció i intervenció en el bullying escolar

Inscriu-te aquí

Codi

S8.1-26

Impartit per

Ramiro A. Ortegon

Diplomat en infermeria, expert en Maltractament Infantil , màster en Infermeria Escolar, màster en Educació Emocional i Benestar, màster en Educació per a la Salut i màster en Investigació i Recerca.

Soci, formador, referent iCAS i cap del departament de Desenvolupament Pedagògic i investigació a SEER. Salut i Educació Emocional. També és el referent de SEER a PDA Bullying.

Aquest curs forma part del programa de Formació continua.

Més informació

Correu electrònic: info@escolaefa.cat