Educació inclusiva centrada en el trastorn d'atenció (TDA)

  Online   Subvencionat Eines i recursos educatius

Dates online

Del 17/12/2024 al 29/01/2025

Hores online

20 h

Descripció:

Orientar i acompanyar infants diagnosticats amb trastorn de Dèficit d’Atenció amb o sense Hiperactivitat (TDA-H) és un repte per a la majoria de professionals de l'educació, des de l'Escola Efa vetllem per donar a l'alumnat eines i tècniques pràctiques, replicables en el dia a dia.

Aprendràs estratègies per actuar en diferents situacions del dia a dia, des de la calma i des del respecte.

Dirigit a:

Persones que treballen com a docents, mestres, professorat, monitoratge de lleure, vetlladores, monitores de suport, educadores socials... i professionals de l'educació que vulguin conèixer els principals elements derivats del Trastorn de Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDA-H).

Situació laboral

  • Persones treballadores en actiu, aturades o autònoms.
  • Les persones que treballin a l'Administració Pública serà necessari que ens facin arribar un certificat expedit per la responsable de RRHH conforme la persona que vol realitzar la formació no està inclosa a l’àmbit d’aplicació dels acords de formació de les Administracions Públiques.

Ocupacions i llocs de treball relacionats

  • Logopedes.
  • Psicopedagogs.
  • Mestres d'educació primària, en general.
  • Monitors de serveis a la comunitat.
  • Monitors d'educació i temps lliure.

Complir com a mínim algun dels següents requisits

  • Certificat de professionalitat nivell 1.
  • Títol Professional Bàsic (FP Bàsica).
  • Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent.
  • Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
  • Certificat de Professionalitat de nivell 2.
  • Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.
  • Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.

A nivell tècnic

  • És necessari tenir un domini elemental en l’ús de la tecnologia.
  • Recomanem utilitzar un ordinador de sobretaula o un portàtil, per facilitar la lectura del material pedagògic i fer les activitats amb comoditat.
  • Connexió a internet.

Continguts:

MÒDUL 1. Detecció i diagnòstic del TDAH (10 hores)

Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques

  • Anàlisi sobre la relació entre cervell, trastorn i salut mental.
    • Descripció del cervell i el TDAH.
    • Distinció entre salut mental, malaltia i trastorn mentals.
  • Identificació dels conceptes del TDAH.
    • Característiques de la Impulsivitat.
    • Hiperactivitat.
    • Dèficit d'atenció.
  • Anàlisi de les causes del TDAH.
    • L'origen biològic, genètic, social o ambiental.
    • Factors de risc versus factors protectors.

Habilitats de gestió, personals i socials

  • Atenció a les repercussions emocionals en els diferents contextos de desenvolupament.
  • Valoració de l'afectació a l'autoconcepte.
  • Valoració de l'afectació a l'autoestima.

MÒDUL 2. Abordatge multidisciplinar del TDAH (10 hores)

Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques

  • Formulació del diagnòstic d'un alumne amb TDAH.
    • Anàlisi de l'estat emocional.
    • Comunicació amb la família.
  • Resum de pautes i estratègies d'intervenció educativa.
    • Descripció de la persona educadora com a referent emocional.
    • Tècniques i recursos per a la intervenció educativa.

Habilitats de gestió, personals i socials

  • Actitud inclusiva.
  • Consciència de les múltiples possibilitats de l'alumnat amb necessitats educatives especials.
  • Compromís amb l'alumnat amb necessitats educatives especials.

Objectius:

Objectiu general

Identificar i organitzar les característiques del TDA/H (trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat) i la importància d'una educació inclusiva.

Objectius específics

  • Identificar els alumnes amb TDA/H, així com saber com tractar-lo.
  • Orientar els familiars amb alumnes amb TDA/H.

Metodologia:

L’organització permet treballar de manera asincrònica, és a dir, cada persona pot fer el curs en l’horari que li vagi millor, sempre que respecti les dates d'inici i final de cada activitat. 

El curs està pensat perquè els alumnes hi dediquin unes 5 hores a la setmana. Es recomana connectar-se a la plataforma cada dos o tres dies.

Durant tot el curs, tindràs el suport de la tutora i de la coordinació tècnica. Els dubtes es respondran tan aviat com sigui possible, i com a màxim en 48 hores (excepte si envies la consulta en divendres).

Avaluació continuada i certificació

Cal fer totes les activitats dins dels terminis establerts. Si algú no pot complir els terminis, ha de dir-ho abans a la tutora del curs, que decidirà si es pot fer una excepció.

Els terminis són setmanals: els mòduls s’obren cada dilluns, i les activitats s’han de fer abans del diumenge a les 23:55 h.

Per obtenir el certificat del Consorci per a la Formació Contínua i l'Escola Efa, cal fer i aprovar totes les activitats del curs.

Observacions:

La formació no té cap cost per a l’alumne, ja que està 100% subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya

Al inscriure's cal presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònoms o el document DARDO, segons cada cas.

Inscripcions tancades

Educació inclusiva centrada en el trastorn d'atenció (TDA)

Una formació per orientar i acompanyar infants diagnosticats amb Trastorn de Dèficit d’Atenció amb o sense Hiperactivitat (TDA-H)

Inscripcions tancades

Codi

S11.1-25

Impartit per

Clara Vergés

Freelance emocionada de la creació i impartició de cursos en qualsevol modalitat. Li encanta inventar i que les persones aprenguin, tot unit és la fórmula resultant de la Gestió del Talent (la seva especialitat en Psicologia). 

"Si hi ha menjar per enmig i GOSSOS... no plego mai. Des del principi col·laborant amb Escola EFA, i espero que no acabi i dins la professió des de 1998".

Aquest curs forma part del programa de Formació continua.

Més informació

Correu electrònic: info@escolaefa.cat