Del 22/04/2025 al 25/06/2025
35 h
La intervenció educativa te una gran rellevància en l'evolució dels infants diagnosticats amb algun trastorn de l'espectre autista (TEA), des de l'educació podem contribuir activament en el seu desenvolupament i benestar. Les persones diagnosticades amb algun trastorn de l'espectre autista (TEA) precisen d'una metodologia adaptada, reforç escolar i adaptació del currículum escolar.
Hi ha diverses teràpies i intervencions conductuals dissenyades per ajudar amb els trets característics específics i aportar una millora substancial en la qualitat de vida dels infants diagnosticats amb TEA; partint de que els trastorns de l'espectre autista no tenen cura, perquè no són cap malaltia.
Persones que treballen com a docents, mestres, professorat, monitoratge de lleure, vetlladores, monitores de suport, educadores socials... i professionals de l'educació.
Situació laboral
Ocupacions i llocs de treball relacionats
Complir com a mínim algun dels següents requisits
A nivell tècnic
MÒDUL 1. Conceptes bàsics sobre l'alumnat amb TEA (10 hores)
Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques
Habilitats de gestió, personals i socials
MÒDUL 2. Avaluació psicològica i implicació pedagògica (15 hores)
Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques
Habilitats de gestió, personals i socials
MÒDUL 3. El treball en equip i la perspectiva interdisciplinar (10 hores)
Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques
Habilitats de gestió, personals i socials
Objectiu general
Descriure als professionals de l'educació, els elements principals derivats de l'espectre autista per a la seva consideració a l'aula.
Objectius específics
L’organització permet treballar de manera asincrònica, és a dir, cada persona pot fer el curs en l’horari que li vagi millor, sempre que respecti les dates d'inici i final de cada activitat.
El curs està pensat perquè els alumnes hi dediquin unes 5 hores a la setmana. Es recomana connectar-se a la plataforma cada dos o tres dies.
Durant tot el curs, tindràs el suport de la tutora i de la coordinació tècnica. Els dubtes es respondran tan aviat com sigui possible, i com a màxim en 48 hores (excepte si envies la consulta en divendres).
Avaluació continuada i certificació
Cal fer totes les activitats dins dels terminis establerts. Si algú no pot complir els terminis, ha de dir-ho abans a la tutora del curs, que decidirà si es pot fer una excepció.
Els terminis són setmanals: els mòduls s’obren cada dilluns, i les activitats s’han de fer abans del diumenge a les 23:55 h.
Per obtenir el certificat del Consorci per a la Formació Contínua i l'Escola Efa, cal fer i aprovar totes les activitats del curs.
La formació no té cap cost per a l’alumne, ja que està 100% subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya.
Al inscriure's cal presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònoms o el document DARDO, segons cada cas.
Inscriu-te aquíRecursos, eines i tècniques per treballar amb infants diagnosticats amb el Trastorn de l'Espectre Autista.
S12.2-25
Clara Vergés
Freelance emocionada de la creació i impartició de cursos en qualsevol modalitat. Li encanta inventar i que les persones aprenguin, tot unit és la fórmula resultant de la Gestió del Talent (la seva especialitat en Psicologia).
"Si hi ha menjar per enmig i GOSSOS... no plego mai. Des del principi col·laborant amb Escola EFA, i espero que no acabi i dins la professió des de 1998".
Nuria García
Pdagoga, psicopedagoga, formadora i especialista en atenció a la diversitat.
Correu electrònic: info@escolaefa.cat