Online
Subvencionat
Eines i recursos educatius
Dates online
Del 10/02/2026 al 08/04/2026
Descripció:
La intervenció educativa té una gran rellevància en l'evolució dels infants diagnosticats amb algun trastorn de l'espectre autista (TEA), des de l'educació podem contribuir activament en el seu desenvolupament i benestar. Les persones diagnosticades amb algun trastorn de l'espectre autista (TEA) requereixen una metodologia adaptada, reforç escolar i adaptació del currículum escolar.
Hi ha diverses teràpies i intervencions conductuals dissenyades per ajudar amb els trets característics específics i aportar una millora substancial en la qualitat de vida dels infants diagnosticats amb TEA; partint del fet que els trastorns de l'espectre autista no tenen cura, perquè no són cap malaltia.
Dirigit a:
Persones que treballen com a docents, mestres, professorat, monitoratge de lleure, vetlladores, monitores de suport, educadores socials... i professionals de l'educació.
Situació laboral
- Persones treballadores en actiu, aturades o autònoms.
- Les persones que treballin a l'Administració Pública serà necessari que ens facin arribar un certificat expedit per la responsable de RRHH conforme la persona que vol realitzar la formació no està inclosa a l’àmbit d’aplicació dels acords de formació de les Administracions Públiques.
Ocupacions i llocs de treball relacionats
- Formadors de formació no reglada.
- Formadors de formació per a la feina.
- Educadors socials.
- Mestres d'educació primària, en general.
- Mestres d'educació especial, en general.
- Tècnics educadors d'educació especial.
- Formadors de formadors.
- Monitors de serveis a la comunitat.
Complir com a mínim algun dels següents requisits
- Certificat de professionalitat nivell 1.
- Títol Professional Bàsic (FP Bàsica).
- Títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) o equivalent.
- Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
- Certificat de Professionalitat de nivell 2.
- Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.
- Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.
A nivell tècnic
- És necessari tenir un domini elemental en l’ús de la tecnologia.
- Recomanem utilitzar un ordinador de sobretaula o un portàtil, per facilitar la lectura del material pedagògic i fer les activitats amb comoditat.
- Connexió a internet.
Continguts:
MÒDUL 1. Conceptes bàsics sobre l'alumnat amb TEA (10 hores)
Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques
- Identificació de les característiques principals de l'espectre Autista.
- Causes.
- Tipus de trastorn de l'espectre autista.
- Malalties relacionades amb el trastorn.
- Etapes de l'autisme infantil.
- Distinció dels elements claus per a la inclusió.
- Hàbits i les habilitats d'autonomia personal.
- Llenguatge i estil de comunicació.
- La interrelació amb l'alumnat i el personal docent.
Habilitats de gestió, personals i socials
- Predisposició per a fomentar i dur a terme actituds inclusives.
- Consciència de les múltiples possibilitats de l'alumnat amb necessitats educatives especials.
- Compromís amb l'alumnat amb necessitats educatives especials.
MÒDUL 2. Avaluació psicològica i implicació pedagògica (15 hores)
Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques
- Elaboració d'un disseny d'avaluació psicològica.
- Estil cognitiu i les implicacions que té en l'aprenentatge.
- Estratègies que afavoreixin l'atenció a l'alumnat amb TEA.
- Demostració de recursos comunicatius.
- Adaptacions curriculars: infantil, primària, secundària.
- Recursos per atendre les necessitats psicoeducatives de l'alumnat dins de l'aula ordinària.
- Gestió del temps lliure i excursions.
- Simulació d'estratègies per als esbarjos i menjadors escolars.
- Simulació d'estratègies per fer excursions.
Habilitats de gestió, personals i socials
- Responsabilitat a realitzar activitats educatives inclusives.
- Atenció a potenciar activitats que aptes per a qualsevol alumnat.
MÒDUL 3. El treball en equip i la perspectiva interdisciplinària (10 hores)
Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques
- Disseny de la intervenció en el context familiar.
- Necessitats de les famílies.
- Orientació a la família de l'alumne i l'alumna amb autisme.
- Descripció de tots els professionals implicats.
- Relació entre psicopedagogs, mestres, educadors, logopedes, psicòlegs, etc.
- Varietat de recursos i tècniques pel tractament i el procés educatiu.
Habilitats de gestió, personals i socials
- Compromís amb el Benestar emocional dels alumnes i familiars.
- Actitud empàtica.
- Sensibilitat per la diferència.
- Predisposició per treballar en equip.
- Actitud col·laborativa.
- Compromís pels acords compartits.
Objectius:
Objectiu general
Descriure als professionals de l'educació, els elements principals derivats de l'espectre autista per a la seva consideració a l'aula.
Objectius específics
- Identificar l'alumne i l'alumna amb autisme.
- Definir elements per a l'orientació de la pràctica professional destinada a l'alumnat amb TEA en el marc de
l'educació inclusiva.
- Identificar la perspectiva interdisciplinària per atendre les famílies de l'alumnat amb TEA.
Metodologia:
L’organització permet treballar de manera asincrònica, és a dir, cada persona pot fer el curs en l’horari que li vagi millor, sempre que respecti les dates d'inici i final de cada activitat.
El curs està pensat perquè els alumnes hi dediquin unes 5 hores a la setmana. Es recomana connectar-se a la plataforma cada dos o tres dies.
Durant tot el curs, tindràs el suport de la tutora i de la coordinació tècnica. Els dubtes es respondran tan aviat com sigui possible, i com a màxim en 48 hores (excepte si envies la consulta en divendres).
Avaluació continuada i certificació
Cal fer totes les activitats dins dels terminis establerts. Si algú no pot complir els terminis, ha de dir-ho abans a la tutora del curs, que decidirà si es pot fer una excepció.
Els terminis són setmanals: els mòduls s’obren cada dilluns, i les activitats s’han de fer abans del diumenge a les 23:55 h.
Per obtenir el certificat del Consorci per a la Formació Contínua i l'Escola Efa, cal fer i aprovar totes les activitats del curs.
Observacions:
La formació no té cap cost per a l’alumne, ja que està 100% subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya.
En inscriure's cal presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònoms o el document DARDO, segons cada cas.
Inscriu-te aquí