Educació inclusiva centrada en la dislèxia

  Online   Subvencionat Eines i recursos educatius

Dates online

Del 10/12/2024 al 22/01/2025

Hores online

20 h

Descripció:

Els infants amb dislèxia són més creatius? Si l'infant gira lletres quan escriu és indici de dislèxia?

Aquesta formació pot ser el teu primer pas per trencar mites i emportar-te eines i materials per treballar amb infants i joves diagnosticats amb dislèxia. 

Dirigit a:

Mestres, professors/es, monitors/es de lleure, vetlladors/es, monitors/es de suport, educadors/es socials... i tots els professionals de l'educació interessades en l'educació inclusiva i l'atenció a la diversitat, que vulguin conèixer els principals elements derivats de la dislèxia, exceptuant les persones treballadores de l'administració pública.

Situació laboral

  • Persones treballadores en actiu, aturades o autònoms.
  • Les persones que treballin a l'Administració Pública serà necessari que ens facin arribar un certificat expedit per l'empresa conforme la persona que vol realitzar la formació no està inclosa a l’àmbit d’aplicació dels acords de formació de les Administracions Públiques.

Ocupacions i llocs de treball relacionats

  • Logopedes.
  • Psicòlegs pedagògics.
  • Educadors socials.
  • Mestres d'educació especial, en general.
  • Monitors de serveis a la comunitat.

Complir com a mínim algun dels següents requisits

  • Certificat de professionalitat nivell 1.
  • Títol Professional Bàsic (FP Bàsica).
  • Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent.
  • Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
  • Certificat de Professionalitat de nivell 2.
  • Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.
  • Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.

A nivell tècnic

  • És necessari tenir un domini elemental en l’ús de la tecnologia.
  • Recomanem utilitzar un ordinador de sobretaula o un portàtil, per facilitar la lectura del material pedagògic i fer les activitats amb comoditat.
  • Connexió a internet.

Continguts:

MÒDUL 1. Conceptes bàsics sobre la dislèxia (10 hores)

Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques

  • Identificació del concepte de dislèxia i diferenciar lo de disortografia i disgrafia.
    • Bases neurològiques i processament psicolingüístic.
    • Processos de lectura.
    • Processos d'escriptura.
  • Reconeixement de les característiques de l'alumnat amb dislèxia.
    • Diagnòstic mitjançant el reconeixement de les característiques que presenta el nen dislèxic.
    • Perfil de dificultats.
  • Disseny del procés d'avaluació.
    • Criteris diagnòstics.
    • Informe psicopedagògic.

Habilitats de gestió, personals i socials

  • Atenció a les repercussions emocionals en els diferents contextos de desenvolupament.
  • Valoració de l'afectació a l'autoconcepte.
  • Valoració de l'afectació a l'autoestima.
  • Actitud inclusiva.
  • Consciència de les múltiples possibilitats de l'alumnat amb necessitats educatives especials.
  • Compromís amb l'alumnat amb necessitats educatives especials.

MÒDUL 2. La intervenció educativa amb infància amb dislèxia (10 hores)

Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques

  • Anàlisi sobre les dificultats d'aprenentatge que tenen els alumnes dislèxics.
    • Mètodes d'ensenyament de la lectura.
    • Reconeixement de les noves tècniques d'intervenció per tractar les dificultats de la lectoescriptura.
  • Intervenció en la dislèxia, disortografia i disgrafia.
    • L'atenció precoç.
    • La intervenció segons el component afectat.
    • La intervenció específica segons diferents programes.
    • La intervenció a l'aula i fora de l'aula.
    • L'ús de recursos específics.

Habilitats de gestió, personals i socials

  • Actitud creativa i inclusiva.
  • Predisposició per adaptar els materials curriculars.
  • Confiança en l'adaptació curricular.
  • Flexibilització de l'avaluació d'errors ortogràfics.
  • Cooperació amb tots els agents implicats.

Objectius:

Objectiu general

Descriure elements que permetin als professionals el treball efectiu a l'aula, amb alumnes amb dislèxia.

Objectius específics

  • Identificar el concepte des del punt de vista teòric i descriure els conceptes de dislèxia, digrafia i disortografia.
  • Aplicar estratègies d'intervenció a l'aula per millorar el procés d'aprenentatge dels alumnes amb aquest tipus de problemàtica.

Metodologia:

L’organització permet treballar de manera asincrònica, és a dir, cada persona pot fer el curs en l’horari que li vagi millor, sempre que respecti les dates d'inici i final de cada activitat. 

El curs està pensat perquè els alumnes hi dediquin unes 5 hores a la setmana. Es recomana connectar-se a la plataforma cada dos o tres dies.

Durant tot el curs, tindràs el suport de la tutora i de la coordinació tècnica. Els dubtes es respondran tan aviat com sigui possible, i com a màxim en 48 hores (excepte si envies la consulta en divendres).

Avaluació continuada i certificació

Cal fer totes les activitats dins dels terminis establerts. Si algú no pot complir els terminis, ha de dir-ho abans a la tutora del curs, que decidirà si es pot fer una excepció.

Els terminis són setmanals: els mòduls s’obren cada dilluns, i les activitats s’han de fer abans del diumenge a les 23:55 h.

Per obtenir el certificat del Consorci per a la Formació Contínua i l'Escola Efa, cal fer i aprovar totes les activitats del curs.

Observacions:

La formació no té cap cost per a l’alumne, ja que està 100% subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya

Al inscriure's cal presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònoms o el document DARDO, segons cada cas.

Inscriu-te aquí

Educació inclusiva centrada en la dislèxia

Aprèn a aplicar estratègies d’intervenció per millorar el procés d’aprenentatge dels infants amb dislèxia

Inscriu-te aquí

Codi

S14.1-25

Impartit per

Nuria García

Pdagoga, psicopedagoga, formadora i especialista en atenció a la diversitat.

Aquest curs forma part del programa de Formació continua.

Més informació

Correu electrònic: info@escolaefa.cat