Entrevistes amb les famílies en entorns educatius

  Online   Subvencionat Eines i recursos educatius

Dates online

Del 12/01/2026 al 11/02/2026

Hores online

15 h

Descripció:

Mantenir una comunicació fluida i propera amb les famílies és molt important perquè el nostre treball amb els seus infants sigui més eficaç i profitós possible. Aquesta comunicació ens ajuda a establir un vincle amb les famílies, intercanviar informació i inquietuds.

Dirigit a:

Educadors de qualsevol etapa educativa que facin o vulguin entrevistes amb les famílies, i que vulguin adquirir recursos per fer-ho de forma efectiva i propera.

Situació laboral

  • Persones treballadores en actiu, aturades o autònoms.
  • Les persones que treballin a l'Administració Pública serà necessari que ens facin arribar un certificat expedit per la responsable de RRHH conforme la persona que vol realitzar la formació no està inclosa a l’àmbit d’aplicació dels acords de formació de les Administracions Públiques.

Ocupacions i llocs de treball relacionats

  • Educadors socials.
  • Professors tècnics de formació professional, en general.
  • Mestres d'educació primària, en general.
  • Mestres d'educació infantil.
  • Tècnics en educació infantil. 
  • d'educació especial, en general.

Complir com a mínim algun dels següents requisits

  • Certificat de professionalitat nivell 1.
  • Títol Professional Bàsic (FP Bàsica).
  • Títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) o equivalent.
  • Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
  • Certificat de Professionalitat de nivell 2.
  • Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.
  • Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.

A nivell tècnic

  • És necessari tenir un domini elemental en l’ús de la tecnologia.
  • Recomanem utilitzar un ordinador de sobretaula o un portàtil, per facilitar la lectura del material pedagògic i fer les activitats amb comoditat.
  • Connexió a internet.

Continguts:

MÒDUL 1: La visió sistèmica de l'educació (7h)

Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques

  • Identificació dels elements que afavoreixen l'enllaç amb les famílies.
    • La integració de la família a l’escola.
    • Anàlisi del context social i cultural de l'alumnat i les seves famílies.
  • Distinció dels estils de comunicació.
    • Actituds que poden afavorir una bona comunicació entre escola i família.
    • Estratègies per millorar la comunicació amb les famílies.
    • Comunicació assertiva, escolta activa i empatia.
    • L'actitud d'adult a adult segons l'esquema PAN de l'anàlisi transaccional.

Habilitats de gestió, personals i socials

  • Adquisició dels coneixements bàsics de la correlació entre família i institució educativa des de l'enfocament de la pedagogia sistèmica.
  • Assimilació de conceptes bàsics de la comunicació a l'entrevista amb les famílies.

MÒDUL 2: Estructura de l'entrevista amb les famílies (8h)

Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques

  • Identificació dels factors que intervenen a l'entrevista amb les famílies.
    • Fases de l'entrevista.
    • Objectiu de l'entrevista.
    • Preparació de l’espai.
  • Anàlisi d’un cas pràctic.
    • Anàlisi de les fases de l'entrevista, l'objectiu i l'espai.
    • Anàlisi de les tècniques de comunicació.

Habilitats de gestió, personals i socials

  • Participació en la planificació de l'entrevista amb les famílies.

Objectius:

Objectiu general

Aplicar la tècnica de l'entrevista al context escolar.

Objectius específics

  • Gestionar la relació família-institució educativa des de l'enfocament de la pedagogia sistèmica i afavorir la comunicació a l'entrevista amb les famílies.
  • Planificar l'entrevista amb les famílies i adquirir eines per a la posada en pràctica correcta.

Metodologia:

L’organització permet treballar de manera asincrònica, és a dir, cada persona pot fer el curs en l’horari que li vagi millor, sempre que respecti les dates d'inici i final de cada activitat. 

El curs està pensat perquè els alumnes hi dediquin unes 5 hores a la setmana. Es recomana connectar-se a la plataforma cada dos o tres dies.

Durant tot el curs, tindràs el suport de la tutora i de la coordinació tècnica. Els dubtes es respondran tan aviat com sigui possible, i com a màxim en 48 hores (excepte si envies la consulta en divendres).

Avaluació continuada i certificació

Cal fer totes les activitats dins dels terminis establerts. Si algú no pot complir els terminis, ha de dir-ho abans a la tutora del curs, que decidirà si es pot fer una excepció.

Els terminis són setmanals: els mòduls s’obren cada dilluns, i les activitats s’han de fer abans del diumenge a les 23:55 h.

Per obtenir el certificat del Consorci per a la Formació Contínua i l'Escola Efa, cal fer i aprovar totes les activitats del curs.

Observacions:

La formació no té cap cost per a l’alumne, ja que està 100% subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya

En inscriure's cal presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònoms o el document DARDO, segons cada cas.

Inscriu-te aquí

Entrevistes amb les famílies en entorns educatius

Adquirir les competències necessàries per afavorir una bona relació amb les famílies a través de les entrevistes.

Inscriu-te aquí

Codi

S17.1-26

Impartit per

Cristina Oliva

Formadora i facilitadora de grups, primera infància i famílies

El que li mou, en la seva vida professional, és contribuir activament a acompanyar una generació d'infants més respectats emocionalment i en els seus processos evolutius, així com la visibilització i acceptació de la diversitat com a riquesa social.

Fa divulgació crítica, xerrades i conferències amb aquest objectiu, a banda de ser formadora de l'Escola EFA.

Va créixer a un esplai, on va ser monitora i després, coordinadora del mateix, durant molts anys, i és una enamorada de la riquesa i potencialitat de l'educació en el lleure.

Aquest curs forma part del programa de Formació continua.

Més informació

Correu electrònic: info@escolaefa.cat