Online
Subvencionat
Gestió Cultural
Dates online
Del 12/01/2026 al 08/04/2026
Descripció:
Aquesta formació està adreçada a persones treballadores del sector del lleure educatiu i sociocultural, per a aquelles persones professionals compromeses amb la construcció d'una societat més justa, equitativa i cohesionada.
Dirigit a:
Aquest curs va dirigit a un ampli ventall de professionals i persones interessades a millorar les seves habilitats per a la gestió de la diversitat i la resolució de conflictes en contextos multiculturals.
Situació laboral
- Persones treballadores en actiu, aturades o autònoms.
- Les persones que treballin a l'Administració Pública serà necessari que ens facin arribar un certificat expedit per la responsable de RRHH conforme la persona que vol realitzar la formació no està inclosa a l’àmbit d’aplicació dels acords de formació de les Administracions Públiques.
Ocupacions i llocs de treball relacionats
- Treballadors socials.
- Professionals de suport de l'administració pública de serveis Socials.
- Agents d'igualtat d'oportunitats, en general.
Complir com a mínim algun dels següents requisits
- Certificat de professionalitat nivell 1.
- Títol Professional Bàsic (FP Bàsica).
- Títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) o equivalent.
- Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
- Certificat de Professionalitat de nivell 2.
- Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.
- Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.
A nivell tècnic
- És necessari tenir un domini elemental en l’ús de la tecnologia.
- Recomanem utilitzar un ordinador de sobretaula o un portàtil, per facilitar la lectura del material pedagògic i fer les activitats amb comoditat.
- Connexió a internet.
Continguts:
MÒDUL 1: Pedagogia de la diversitat i models d'educació intercultural (25h)
Coneixements / Capacitats cognitives i pràctiques
- Definició de la pedagogia de la diversitat.
- Diferències entre equitat i igualtat.
- La pedagogia com a eina de canvi.
- La diversitat.
- Col·lectius divergents.
- Educació per a la diversitat.
- La mediació social.
- Identificació dels enfocaments i models d'educació multicultural.
- Els models educatius a Espanya.
- La perspectiva intercultural VS la perspectiva multicultural.
- L'assimilació i la integració com a conceptes.
- Les diferències entre la cultura hegemònica del país d'acollida.
- Enfocaments d'educació des de la diversitat.
- Pluralitat de cultures.
- Simetria cultural.
- La integració vs la inclusió social.
Habilitats de gestió, personals i socials
- Defensa del rol de les persones educadores en contextos de diversitat cultural.
- Autoreflexió sobre el concepte d'integració i la seva correlació amb el model assimilacionista.
MÒDUL 2: Els rols de la persona mediadora amb perspectiva Intercultural (15h)
Coneixements / Capacitats cognitives i pràctiques
- Definició del perfil de la persona mediadora.
- La perspectiva intercultural i el sentit crític.
- Estereotips i prejudicis.
- Funcions i objectius de la persona mediadora.
- Localització d'elements per tenir en compte en els processos de mediació intercultural.
- Context sobre la mediació del conflicte a Espanya.
- Eines bàsiques de resolució del conflicte.
- El procés de mediació.
- Eines de desenvolupament de projectes.
- Sortides professionals relacionades amb la mediació.
Habilitats de gestió, personals i socials
- Reflexió de la posició de la persona mediadora en situacions de conflicte.
- Interès pel procés de mediació tenint en compte la perspectiva intercultural.
MÒDUL 3: Habilitats i eines per a la mediació intercultural en l'entorn escolar (15h)
Coneixements / Capacitats cognitives i pràctiques
- Identificació de les eines clau de prevenció.
- La importància de la formació per a la prevenció.
- Com combatre els prejudicis.
- Problemàtica i realitat de les minories ètniques.
- Discursos d'odi.
- Identificació de contextos d'intervenció amb perspectiva intercultural.
- Interculturalitat en l'àmbit educatiu.
- Formació del professorat en antiracisme i interculturalitat.
- Anàlisi d'experiències en educació i mediació.
Habilitats de gestió, personals i socials
- Esperit crític davant situacions de desigualtat comunicativa per discursos d'odi i prejudicis.
- Rigor en l'anàlisi del rol del professorat en situacions de conflicte per xoc cultural i prejudicis.
Objectius:
Objectiu general:
- Analitzar el rol professional de la persona mediadora i les formes d'intervenció en projectes de mediació intercultural.
Objectius específics:
- Identificar els elements clau en educació i pedagogia amb perspectiva intercultural.
- Assimilar les característiques i rols de la persona mediadora en situacions de xoc cultural.
- Identificar les funcions i les eines de la mediació amb perspectiva intercultural en l'entorn escolar.
Metodologia:
L’organització permet treballar de manera asincrònica, és a dir, cada persona pot fer el curs en l’horari que li vagi millor, sempre que respecti les dates d'inici i final de cada activitat.
El curs està pensat perquè els alumnes hi dediquin unes 5 hores a la setmana. Es recomana connectar-se a la plataforma cada dos o tres dies.
Durant tot el curs, tindràs el suport de la tutora i de la coordinació tècnica. Els dubtes es respondran tan aviat com sigui possible, i com a màxim en 48 hores (excepte si envies la consulta en divendres).
Avaluació continuada i certificació
Cal fer totes les activitats dins dels terminis establerts. Si algú no pot complir els terminis, ha de dir-ho abans a la tutora del curs, que decidirà si es pot fer una excepció.
Els terminis són setmanals: els mòduls s’obren cada dilluns, i les activitats s’han de fer abans del diumenge a les 23:55 h.
Per obtenir el certificat del Consorci per a la Formació Contínua i l'Escola Efa, cal fer i aprovar totes les activitats del curs.
Observacions:
La formació no té cap cost per a l’alumne, ja que està 100% subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya.
En inscriure's cal presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònoms o el document DARDO, segons cada cas.
Inscriu-te aquí