Neurolideratge

  Online   Subvencionat Gestió empresarial

Dates online

Del 19/01/2026 al 11/03/2026

Hores online

30 h

Descripció:

Aprèn com funciona el cervell i com reacciona davant dels estímuls externs, per saber com respondrà el teu equip davant dels futurs reptes que de segur us trobareu pel camí. Què els motiva? Com prenen decisions? Quina és la seva manera de relacionar-se, per què és aquesta i no una altra?

En aquest curs trobaràs respostes a aquestes preguntes, així com tècniques i recursos per influir positivament en el teu equip i fer-los créixer en l'àmbit professional i personal.

Dirigit a:

Situació laboral

  • Persones treballadores en actiu, en situació d'atur o autònoms/es.

Ocupacions i llocs de treball relacionats

  • Terapeutes ocupacionals
  • Formadors de formació per a la feina
  • Tècnics mitjans en ciències biològiques, en general

Complir com a mínim algun dels següents requisits

  • Certificat de professionalitat nivell 1.
  • Títol Professional Bàsic (FP Bàsica)
  • Títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) o equivalent.
  • Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
  • Certificat de Professionalitat de nivell 2.
  • Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.
  • Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.

A nivell tècnic

  • És necessari tenir un domini elemental en l’ús de la tecnologia.
  • Recomanem utilitzar un ordinador de sobretaula o un portàtil, per facilitar la lectura del material pedagògic i fer les activitats amb comoditat.
  • Connexió a internet.

Continguts:

Mòdul 1. Introducció al neurolideratge. (15h)

Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques

  • Identificació en el neurolideratge
    • Objectius i competències del neurolideratge
    • El cervell: Característiques i funcionament
    • Estructura del cervell
    • El cervell triú
    • Les neurones mirall

  • Anàlisi de l'autoconsciència, autoregulació i transformació
    • Models de dominància cerebrals
    • Introducció a la PNL (Programació Neurolingüística)
    • Impulsors de personalitat
    • Intel·ligència Emocional

  • Diferenciació en la comunicació
    • Tipus de comunicació
    • Comunicació a les organitzacions
    • Competències comunicatives del líder
    • Comunicació assertiva

Habilitats de gestió, personals i socials

  • Interès per la neurociència, patrons de conducta i comportaments
  • Hàbit per a la millora de les Soft Skills

Mòdul 2. El líder del segle XXI. (15h)

Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques

  • Identificació del bon líder
    • Definició de lideratge
    • L'Autolideratge
    • Tipus de lideratge
    • Factors i teories motivacionals
    • Model SCARF

  • Gestió del canvi
    • La resistència al canvi segons la neurociència
    • Models i corbes del canvi

  • Demostració en la presa de decisions
    • Passos de la presa de decisions
    • Creativitat en la presa de decisions
    • Els 4 passos de Graham Wallas
    • Model CREATES
    • Tècniques per desenvolupar la creativitat

  • Gestió de conflictes
    • El conflicte des de la neurociència
    • Tipus i fases del conflicte
    • L'instrument de Thomas Kilmann (TKI)
    • La CNV (Comunicació No Violenta) com a resolució de conflictes

Habilitats de gestió, personals i socials

  • Preocupació pel lideratge conscient
  • Assimilació dels conceptes i processos del lideratge i els conflictes

Objectius:

Objectiu general:

  • Identificar dominàncies cerebrals als equips de treball i millores en les habilitats toves a través de la neurociència.

Objectius específics:

  • Descriure el funcionament del nostre cervell, la seva estructura, les seves característiques principals, les diferents dominàncies cerebrals, així com la forma en què està programat.
  • Identificar els estils de lideratge a través de la intel·ligència emocional i la neurociència.

Metodologia:

L’organització permet treballar de manera asincrònica, és a dir, cada persona pot fer el curs en l’horari que li vagi millor, sempre que respecti les dates d'inici i final de cada activitat. 

El curs està pensat perquè els alumnes hi dediquin unes 5 hores a la setmana. Es recomana connectar-se a la plataforma cada dos o tres dies.

Durant tot el curs, tindràs el suport de la tutora i de la coordinació tècnica. Els dubtes es respondran tan aviat com sigui possible, i com a màxim en 48 hores (excepte si envies la consulta en divendres).

Avaluació continuada i certificació

Cal fer totes les activitats dins dels terminis establerts. Si algú no pot complir els terminis, ha de dir-ho abans a la tutora del curs, que decidirà si es pot fer una excepció.

Els terminis són setmanals: els mòduls s’obren cada dilluns, i les activitats s’han de fer abans del diumenge a les 23:55 h.

Per obtenir el certificat del Consorci per a la Formació Contínua i l'Escola Efa, cal fer i aprovar totes les activitats del curs.

Observacions:

La formació no té cap cost per a l’alumne, ja que està 100% subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya

En inscriure's cal presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònoms o el document DARDO, segons cada cas.

Inscriu-te aquí

Neurolideratge

Estils de lideratge a través de la intel·ligència emocional i la neurociència

Inscriu-te aquí

Codi

T9.1-26

Impartit per

Albert Soler

Llicenciat en enginyeria de Telecomunicacions. Ha passat bona part de la seva carrera professional en el sector tecnològic, i en els darrers 10 anys s'ha format en el camp del desenvolupament personal. Actualment és soci i formador de [útil] en habilitats com lideratge, cohesió d’equips de treball, intel·ligència emocional, coaching i mindfulness.

Aquest curs forma part del programa de Formació continua.

Més informació

Correu electrònic: info@escolaefa.cat