Del 12/01/2026 al 11/02/2026
15 h
Totes les empreses i entitats han de promoure les mesures necessàries per evitar l’assetjament sexual i per raó de sexe. Per això és necessari disposar d'eines i recursos per garantir aquest entorn de treball respectuós amb la dignitat i la llibertat personal de totes les persones de la teva entitat.
Aquest curs s’adreça tant a les persones de referència en casos d’assetjament sexual i per raó de sexe a la feina, com a totes aquelles que poden estar implicades en l’abordatge de l’assetjament en l’entorn laboral. Així mateix, també va dirigit a totes les persones que volen apropar-se al Protocol de prevenció d’assetjament com a instrument per actuar a favor de la igualtat d’oportunitats entre dones i homes.
Situació laboral
Complir com a mínim algun dels següents requisits
A nivell tècnic
MÒDUL 1: Les desigualtats de gènere i l'assetjament sexual i per raó de sexe (7h)
Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques
Habilitats de gestió, personals i socials
MÒDUL 2: Eines per abordar situacions d'assetjament (8h)
Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques
Habilitats de gestió, personals i socials
Objectiu general
Elaborar eines per abordar les situacions d'assetjament sexual i per raó de sexe que s'hagin identificat prèviament al sector laboral.
Objectius específics
L’organització permet treballar de manera asincrònica, és a dir, cada persona pot fer el curs en l’horari que li vagi millor, sempre que respecti les dates d'inici i final de cada activitat.
El curs està pensat perquè els alumnes hi dediquin unes 5 hores a la setmana. Es recomana connectar-se a la plataforma cada dos o tres dies.
Durant tot el curs, tindràs el suport de la tutora i de la coordinació tècnica. Els dubtes es respondran tan aviat com sigui possible, i com a màxim en 48 hores (excepte si envies la consulta en divendres).
Avaluació continuada i certificació
Cal fer totes les activitats dins dels terminis establerts. Si algú no pot complir els terminis, ha de dir-ho abans a la tutora del curs, que decidirà si es pot fer una excepció.
Els terminis són setmanals: els mòduls s’obren cada dilluns, i les activitats s’han de fer abans del diumenge a les 23:55 h.
Per obtenir el certificat del Consorci per a la Formació Contínua i l'Escola Efa, cal fer i aprovar totes les activitats del curs.
La formació no té cap cost per a l’alumne, ja que està 100% subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya.
En inscriure's cal presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònoms o el document DARDO, segons cada cas.
Inscriu-te aquíEines per abordar les situacions d'assetjament sexual
T11.1-26
Júlia Altés
Llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració a l’Universitat Pompeu Fabra amb Màster en Acció Humanitària Internacional i ONG a l’Université Paris XII-UPEC. En els últims anys s'ha dedicat, tant des de l'administració pública com des del tercer sector social, a projectes i polítiques socials, educatives i d’igualtat, amb especialitat en l’àmbit del gènere i dels usos del temps.
Correu electrònic: info@escolaefa.cat