Professional en Informació Juvenil

Dimecres, 20 de novembre de 09:00 a 14:00
Dimecres, 27 de novembre de 09:00 a 14:00

Descripció:

Vols obtenir les eines per poder treballar en serveis d’informació juvenil?
Aquest curs pretén dotar als i les participants dels coneixements i habilitats necessaris per a organitzar i gestionar serveis d’informació dirigits a la joventut, assegurant la qualitat i l’efectivitat dels mateixos. També per organitzar i gestionar accions de dinamització de la informació dirigides a joves, millorant la seva accessibilitat i comprensió dels recursos informatius disponibles.
En aquest curs tindrem en compte els principis de la informació juvenil, que ha de ser independent, accessible, inclusiva, basada en les necessitats, apoderadora, participativa,
ètica, professional i proactiva.
L’objectiu principal de la informació i l’assessorament juvenil és ajudar a orientar als i les joves en tots els aspectes de la seva vida i en la seva presa de decisions autònoma.

Dirigit a:

• Persones treballadors d’empreses sòcies d’ACELLEC
  • Persones en situació d’atur: pots sol·licitar la Beca ACELLEC (prèvia selecció)
  • Estudiants: pots sol·licitar la Beca ACELLEC (prèvia selecció)
  • Persones treballadores d’empreses NO sòcies d’ACELLEC

Per a les persones becades el cost de la formació és 0 €.

Informa't de la BECA ACELLEC aquí.

Continguts:

1. El rol, les funcions i les competències de la figura d’informador/a juvenil (eixos de treball i funcions)
  2. El marc normatiu dels serveis
  3. El Punt d’Informació Juvenil - porta d’entrada als serveis i recursos per a joves
  4. Com s’informen les persones joves? Nivells i model d’atenció, la infoxicació
  5. Fonts d'Informació: identificació i avaluació de fonts fiables: recerca d'informació actualitzada i pertinent
  6. Àrees, eines i recursos de la informació juvenil

Objectius:

• Oferir un curs bàsic per a les persones interessades a incorporar-se en un servei d’informació juvenil.
  • Conèixer les àrees, les competències i les habilitats que han de compartir totes les persones que treballen en Informació Juvenil especialment a la ciutat de Barcelona.
  • Proporcionar un accés i contacte directe amb les empreses del sector i formar part de la borsa de treball d’aquestes per a aquesta categoria professional.

Metodologia:

• Presentació de contingut teòric complementada amb exemples pràctics, visites i experiències reals.

• Sessions interactives i participatives amb dinàmiques de grup, estudis de casos i exercicis o situacions pràctiques.

• Espais per a la reflexió i el debat sobre les pràctiques existents i les possibilitats d'innovació.

Observacions:

La formació permetrà registrar-se a una borsa de treball per accedir a vacants laborals que tinguin les empreses que gestionen Punts d’Informació Juvenil.

Per aconseguir la certificació cal assistir al 75% de les hores programades i superar l’avaluació que s’estipuli en el disseny del curs.
Certificació pròpia de l'Escola EFA.
Inscriu-te aquí

Professional en Informació Juvenil

Coneixements i habilitats necessàries per al treball d'informació juvenil.

Inscriu-te aquí

Codi

PB.P.001.01-24

Lloc de realització