Resolució de conflictes

  Online   Subvencionat Eines i recursos educatius

Dates online

Del 21/01/2025 al 12/03/2025

Hores online

30 h

Descripció:

Aquest curs et permetrà gestionar conflictes de forma eficaç per transformar-los en oportunitats. Aprendràs les seves fases, així com diferents tècniques i recursos per afrontar-los en positiu, arribant a acords favorables per a tots els implicats.

Dirigit a:

Persones que volen desenvolupar habilitats i destreses que permetin gestionar situacions conflictives amb la màxima eficàcia possible.

Persones que treballen com a monitor/a de lleure, directora de lleure, coordinadora, tècnica, educadora o dinamitzadora, entre altres. 

Situació laboral

  • Persones treballadores en actiu, aturades o autònoms.
  • Les persones que treballin a l'Administració Pública serà necessari que ens facin arribar un certificat expedit per l'empresa conforme la persona que vol realitzar la formació no està inclosa a l’àmbit d’aplicació dels acords de formació de les Administracions Públiques.

A nivell tècnic

  • És necessari tenir un domini elemental en l’ús de la tecnologia.
  • Recomanem utilitzar un ordinador de sobretaula o un portàtil, per facilitar la lectura del material pedagògic i fer les activitats amb comoditat.
  • Connexió a internet.

Continguts:

MÒDUL 1. Definició del conflicte i classificació dels elements (10h)

Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques

  • Classificació de les tipologies de conflictes (Moore,1995).
    • Segons la pluralitat de persones implicades.
    • Segons les parts que s'hi oposen.
    • Segons la naturalesa.
    • Segons la percepció.
    • Segons la intensitat.

  • Exposició dels elements de conflicte.
    • Persona. Procés. Problema.
    • Anàlisi d'una dinàmica de situació de conflicte.
    • Exposició del Triangle de la Violència (Galtung, 2003).
    • Exemples pràctics de conflicte.

Habilitats de gestió, personals i socials

  • Assimilació dels conceptes claus per a la identificació de conflictes.
  • Sensibilització davant de situacions de conflicte a partir de casos pràctics.

MÒDUL 2. Tècniques de comunicació i gestió emocional (10h)

Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques

  • Definició dels elements en la comunicació segons diverses teories.
    • La font.
    • El missatge: verbal o no verbal.
    • El canal o via.
    • El receptor/a del missatge.

  • Identificació d'elements importants de la comunicació per reduir malentesos.
    • Tècniques de la comunicació assertiva i els seus objectius.
    • Escolta activa.
    • L'empatia.
    • Comunicació intercultural.
    • Comunicació no verbal.

  • Exposició de ferramentes per a la gestió emocional.
    • Definició de les emocions: negatives, positives, ambigües, socials i estètiques (R. Bisquerra).
    • Eines d'intel·ligència emocional (D. Goleman).

Habilitats de gestió, personals i socials

  • Adquisició d'eines de comunicació i gestió emocional davant de situacions conflictives.

MÒDUL 3. Eines aplicables a la gestió del conflicte (10h)

Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques

  • Classificació dels elements per a una negociació eficaç.
    • Fases. Preparació. Objectius. Solucions. Concessions.

  • Tècniques de resolució de conflicte.
    • Negociació. Conciliació. Mediació. Arbitratge. Judici.

  • Anàlisi d'exemples pràctics.
    • Conflictes en àmbits educatius.
    • Conflictes en àmbits laborals.
    • Conflictes en àmbits socials.

Habilitats de gestió, personals i socials

  • Adquisició d'eines aplicables a la gestió de conflictes.

Objectius:

Objectiu general

Elaborar estratègies que permetin resoldre situacions conflictives amb la màxima eficàcia possible.

Objectius específics

  • Classificar els conceptes claus per a la identificació de conflictes i les seves tipologies.
  • Identificar eines de comunicació i gestió emocional davant de situacions conflictives.
  • Construir eines aplicables a la gestió de conflictes.

Metodologia:

L’organització permet treballar de manera asincrònica, és a dir, cada persona pot fer el curs en l’horari que li vagi millor, sempre que respecti les dates d'inici i final de cada activitat. 

El curs està pensat perquè els alumnes hi dediquin unes 5 hores a la setmana. Es recomana connectar-se a la plataforma cada dos o tres dies.

Durant tot el curs, tindràs el suport de la tutora i de la coordinació tècnica. Els dubtes es respondran tan aviat com sigui possible, i com a màxim en 48 hores (excepte si envies la consulta en divendres).

Avaluació continuada i certificació

Cal fer totes les activitats dins dels terminis establerts. Si algú no pot complir els terminis, ha de dir-ho abans a la tutora del curs, que decidirà si es pot fer una excepció.

Els terminis són setmanals: els mòduls s’obren cada dilluns, i les activitats s’han de fer abans del diumenge a les 23:55 h.

Per obtenir el certificat del Consorci per a la Formació Contínua i l'Escola Efa, cal fer i aprovar totes les activitats del curs.

Observacions:

La formació no té cap cost per a l’alumne, ja que està 100% subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya

Al inscriure's cal presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònoms o el document DARDO, segons cada cas.

Inscriu-te aquí

Resolució de conflictes

Millora habilitats i destreses per resoldre situacions conflictives amb la màxima eficàcia

Inscriu-te aquí

Codi

T11.1-24

Impartit per

Gemma Ros

Psicòloga i Educadora Social; sempre he treballat dins l'àmbit social i del lleure. 

La formació és la meva vocació des de fa més de 15 anys, col·laborant amb diferents entitats i molt especialment amb l'escola EFA durant els darres anys. 

Educar, compartir, acompanyar i aprendre, per seguir educant, aprenent, acompanyant i compartint.

Aquest curs forma part del programa de Formació continua.

Més informació

Correu electrònic: info@escolaefa.cat