Storytelling, teatralització i immersió; l’art d’explicar històries als infants.

  Online Eines i recursos educatius

Dates online

Del 13/01/2026 al 22/02/2026

Hores online

30 h

Preu

105 €

Preu socis

90 €

Descripció:

Explicar un conte és un art, complex i de gran importància.

Sovint hem sentit que tan important és estimular l'essencial en els infants: l'escolta, el llenguatge, la imaginació, les emocions, fomentar la lectura...

Aquest curs fa un pas més enllà, posant en valor la narració de contes com un moment, no només de vincle i aprenentatge significatiu, sinó que també d'un espai d'aprenentatge vivenciat que hem de dur a terme preparats i conscients.

És una oportunitat de formació que enriquirà les teves eines professionals, en què aprendràs tècniques de narració, improvisació i creació d'escenaris que captivaran la imaginació dels més petits.

Vols aprendre a transportar els petits a mons fascinants a través de les teves paraules i gestos?
I tu, què recordes l'últim cop que vas gaudir quan algú explicava un conte?

Dirigit a:

  • Educadors/es de projectes educatius.
  • Monitors/es de lleure.
  • Mestres d'educació infantil i primària.
  • Contacontes i titelles.
  • Mares, pares, cuidadors/es. 
  • Bibliotecaris/es i altres professionals de la biblioteca.
  • Professionals que treballen amb infants amb Necessitats Educatives Especials (NEE).

Qualsevol persona amb passió per les històries i el desig d'aprendre com crear narratives immersives per als infants.

Continguts:

Mòdul 1. Storytelling. (10h)

1.1 Estructura d’una història.

1.2 Tipus de personatges i com utilitzar-los per a la història que volem explicar.

1.3 Creativitat. De la idea a la pràctica.

1.4 De l’explicar a l’interpretar.

1.5 Com apliquem criteris de sostenibilitat en un storytelling (1 hora).

 

Mòdul 2. Teatralització. (10h)

2.1 Llenguatge corporal escènic. Cos, mirada, presència escènica. 

2.2 La narració oral; la veu. Entonació, èmfasis, pauses. 

2.3 Recursos i tècniques escèniques: titelles, ombres.

2.4 Recursos i tècniques escèniques amb una mirada sostenible: titelles, ombres (2 hores).

 

Mòdul 3. Experiència immersiva. (10h)

3.1 Què fa que una història sigui immersiva?

3.2 Estructura immersiva.

3.3 Elements tècnics de l’storytelling i la immersió a través d’elements externs.

 

Aquesta acció formativa està vinculada a la Unitat de Competència del Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals:

UC1866_262 - Organitzar, dinamitzar i avaluar activitats en el temps lliure educatiu infantil i juvenil.

Objectius:

Objectius generals:

·         Aportar seguretat i confiança a l’hora d’explicar històries i contes als infants.

·         Adquirir un ampli ventall de recursos que facilitin la posada en escena i la presa de decisions a l’hora d’explicar una història.

·         Dominar la part tècnica tant teatral com immersiva per aconseguir l’atenció dels infants.

·         Explicar històries que s’entenguin i atrapin l’atenció de l’infant de principi a fi.

 

Objectius específics:

·         Entendre la importància de l’estructura de la història i els seus personatges.

·         Potenciar les habilitats individuals de comunicació.

·         Adquirir presència escènica.

·         Conèixer els principis bàsics escènics per a explicar una història amb èxit.

·         Conèixer recursos pràctics per a afavorir el com s’explica una història.

·         Entendre els principis d’una experiència immersiva.

Metodologia:

L'organització permet treballar de forma asincrònica. De forma que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en el moment que més li convingui. Es dissenya preveient una càrrega de treball per l’alumne de 5 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma, com a mínim, cada dos dies. 

La comunicació amb el/la tutor/a es podrà realitzar a través de la plataforma moodle en la que es realitza el curs. Els seus dubtes es podran fer arribar a través de correu electrònic obtenint resposta en un temps màxim de 48 hores (excepte si la consulta es realitza en divendres).

Observacions:

Avaluació continuada i certificació

Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts (en el cas que un alumne no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs, qui valorarà la possibilitat de fer una excepció). Els mòduls s’obriran cada dilluns i s’hauran de realitzar les tasques abans del diumenge a les 23:55 h. 

Per obtenir la certificació que atorga l’Escola Efa cal realitzar totes les activitats del curs, i obtenir la qualificació d'apte.

Inscriu-te aquí

Storytelling, teatralització i immersió; l’art d’explicar històries als infants.

Eines per explicar mons fascinants a través de paraules i gestos

Inscriu-te aquí

Codi

F.O.029.01-25

Impartit per

Blanca Pascual

Formadora, especialista en expressió i didàctica del moviment, actriu i directora d'activitats de Lleure Educatiu.

Llicenciada en Art Dramàtic, en l'especialitat de teatre físic i Postgraduada en Pedagogia del moviment.

El seu treball es basa en la comunicació i el treball del cos, així com les dinàmiques de grup per millorar les relacions humanes i optimitzar els resultats comunicatius. 

 

Més informació

Correu electrònic: info@escolaefa.cat