Adaptació educativa en casos d’adopció

Online Eines i recursos educatius

Del 1 al 14 de febrer del 2021

Preu socis

Cada cop hi ha més famílies que opten per l’adopció com a métode d’ampliar la familia . Aquesta realitat ens fa adonar-nos de igual que tenir un fill o una filla per embaràs directa, l’adopció és un métode més pel qual cal preparar-se . Ens presenta singularitats diferents per a les quals cal donar resposta educativament, des de casa com des de l’educació formal i no formal.
Cal reciclar-nos i formar-nos vers el canvi social que vivim.

Dins aquesta formació com ens centrem en el món educatiu parlarem sempre de les necessitats post-adoptives, tot i que és un tema que cal treballar psicològicament durant el mateix procés.

1. Introducció
Què es una adopció
Procès d’adopció: diferències entre adopció nacional i internacional

2. Trets característics menors adoptat/des
Vincles previs
Aferrament
Aprenentatge
Conductes

3. Pautes d’intervenció
Mesures ordinàries prévies
Plà  adaptació
Plà d’acció escolar
- Relacions socials
- Rendiment escolar
- Resiliència

4. Annex de recursos

La organització permet treballar de forma asincrònica. De forma que cada participant, dins dels límits d’inici i finalització de cada tasca, podrà realitzar el curs en moment que més li convingui.
Es dissenya preveient una càrrega de treball per l’alumne de 5 hores setmanals i es recomana connectar-se a la plataforma, com mínim, cada dos dies.

Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts (en el cas de que un alumne no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs, qui valorarà la possibilitat de fer una excepció).

La correcta realització de les tasques donarà dret a rebre la certificació que expedeix l’Escola Efa, Escola de Formació de l’Acellec.

Adaptació educativa en casos d’adopció

EF003-21

Clara Vergés, psicòloga, assessora, coach i formadora.