Com parlar en públic

Dimarts, 31 de març de 16:30 a 20:00
Dimarts, 21 d'abril de 16:30 a 20:00
Dimarts, 28 d'abril de 16:30 a 19:00

Parlar en públic de forma eficaç requereix dominar tots els aspectes de la comunicació verbal i no verbal, superar la por escènica. És imprescindible practicar diferents tècniques per transmetre seguretat i ser convincent.

En aquest curs, pots aconseguir el repte de convertir-te en un orador que deixa empremta.

Si parlar en públic és una assignatura pendent per millorar en la teva carrera professional apunta't. T'adjudarem a pujar a l'escenari des del respecte i la confiança en el grup.

Tots els professionals que en un moment donat necessiten parlar en públic per presentar un projecte, dinamitzar una xerrada, exposar una activitat, intervenir en una taula rodona o una reunió.

1. Estructura i elaboració del discurs

• Fases de la elaboració
  • Pautes a seguir: vocalitzar, lectura, respiració, ritme, volum, energia, correcta pronunciació, els silencis, guio, durada
  • La regla de les 6W
  • Alimentació positiva
  • Els “tempus “ rellevants del discurs
  • Materials de suport. Quan i com utilitzar-los

2. Parlar en públic . Com vèncer la por

• Gestió de l’estrès
  • Superació de la por escènica
  • Tècniques d’improvisació
  • Entrenament per respirar i parlar. Les pauses

3.Importància i característiques de la comunicació

• Comunicació oral. Nivells de competència segons els llenguatges
  • Estratègies per desenvolupar les habilitats lingüístiques i comunicatives
  • Estratègies per realitzar una bona exposició. Com despertar l’interès d’un auditori
  • Orientacions per argumentar amb facilitat
  • Mitjans de comunicació. Identificar els diferents actes comunicatius . La figura del moderador, tertulià,..

4. La comunicació no verbal

• Expressió corporal.
  • Comunicació gestual
  • Atenció visual i naturalitat
  • Sintonitzar amb el públic

• Refermar la importància de l’ús correcte de la llengua amb una estructura clara de missatge.
  • Dominar la preparació del contingut d’un discurs o comunicació per sintonitzar amb el públic receptor.
  • Identificar les característiques dels actes comunicatives.

Per obtenir la certificació que atorga el Consorci per a la Formació Contínua i l’Escola Efa cal superar la prova d’avaluació que es realitzarà el darrer dia del curs i haver assistit al menys el 75% de les 20 hores totals del curs.

El curs no té cap cost directe per a l'alumne i està 100% subvencionada pel Consorci de la Formació Continua de Catalunya. A l'hora de la inscripció s'haurà de presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònom o el document DARDO, segons el cas particular.

Com parlar en públic

Eines per convertir-te en un bon orador/a

T004-20

Vallès de Serveis

Avinguda Parc Tecnològic 3 Aula B1
08290 Cerdanyola del Vallès

Raül Carretero Campderròs. Psicòleg especialitzat en acció cultural. Màster en Gestió Cultural i Postgrau en Producció d'Espectacles i Dirigit al Servei de les Persones. Expert en organització d'esdeveniments i equipaments musicoescènics. Grau en Animació Sociocultural i Director de lleure. Experiència en Cooperació Internacional, Pau, Drets Humans, Nova Ciutadania, Agenda 2030 i ODS.

Telèfon: 934 180 257