Curs d'iniciació al monitoratge de lleure i esportiu

Del 1 al 31 de desembre 2020

En modalitat de videoconferències

Preu socis

El curs és una introducció al món de l'educació en el temps de lleure i el seu vincle amb el joc i el joc esportiu, un bon incentiu, perquè, quan els participants tinguin l’edat, decideixin formar-se com a monitors/es de lleure i puguin llavors desenvolupar la tasca educativa en el lleure de forma professional.

Persones entre 15 i 17 anys, interessades en formar-se com a monitors/es de lleure i monitors/es esportius per desenvolupar-se com a professionals quan tinguin 18 anys.

1. Principis de l’educació  en el lleure i l’esport: el rol dels educadors/es i el seu entorn.
  2. Educació en valors i perspectiva de gènere.
  3. El joc. Característiques generals.
  4. El joc com a eina vehicular en l’educació esportiva.
  5. Recursos metodològics en l’ensenyament esportiu.
  6. Tècniques de dinamització grupal aplicades a activitats esportives.
  7. Contraindicacions per a la pràctica esportiva i lesions: primers auxilis davant d’una lesió.

• Adquirir una visió àmplia i general del monitoratge.
  • Reflexionar sobre l’educació en l’àmbit esportiu i de lleure.
  • Conèixer les aplicacions del joc en l’educació esportiva.
  • Desenvolupar les competències bàsiques del monitoratge esportiu.

La comunicació amb el/la tutor/a es podrà realitzar a través de la plataforma moodle en la que es realitza el curs.

Per superar el curs s’han de realitzar totes les tasques en els terminis establerts (en el cas de que un alumne no pugui complir amb els terminis haurà de justificar-ho, prèviament, al tutor/a del curs, qui valorarà la possibilitat de fer una excepció).
La correcta realització de les tasques donarà dret a rebre la certificació que expedeix l’Escola Efa, Escola de Formació de l’Acellec.

Curs d'iniciació al monitoratge de lleure i esportiu

Per a joves de 15 a 17 anys