Mediació patrimonial

Divendres, 24 de gener de 09:00 a 15:00
Divendres, 31 de gener de 09:00 a 15:00
Divendres, 07 de febrer de 09:00 a 15:00

Què entenem per cultura de proximitat?

La càpsula formativa que proposem pretén apropar el patrimoni cultural i turístic com a recurs educatiu.

Aportarem eines i recursos per entendre i identificar una relació directa entre art/cultura/patrimoni i usuari.

Persones mediadores del patrimoni cultural, en el qual ens centrarem en la metodologia de l'aprenentatge mitjançant l'experiència directa.

1. Noció de cultura de proximitat
2. El patrimoni com a recurs
3. Entitats gestores i models de gestió
4. Ús educatiu i turístic del patrimoni
5. Mediació, educació i cultura
6. Metodologies d’ensenyament-aprenentatge amb recursos patrimonials

• Reconèixer el patrimoni com a recurs educatiu.
  • Incorporar continguts educatius a l’activitat turística.
  • Identificar els elements bàsics per generar una mediació entre art/cultura/patrimoni i usuari.
  • Conèixer metodologies d’ensenyament-aprenentatge ap.

Per obtenir la certificació que atorga el Consorci per a la Formació Contínua i l’Escola Efa cal superar la prova d’avaluació que es realitzarà el darrer dia del curs i haver assistit al menys el 75% de les 30 hores totals del curs.

El curs no té cap cost directe per a l'alumne i està 100% subvencionada pel Consorci de la Formació Continua de Catalunya. A l'hora de la inscripció s'haurà de presentar la capçalera de la nòmina, el rebut d'autònom o el document Dardo, segons el cas particular.

Mediació patrimonial

Formació 100% SUBVENCIONADA pel Consorci de la Formació Continua de la Generalitat de Catalunya

S029-20

Escola Efa

Vallirana 69 Baixos 2º

Helena Minuesa, Llicenciada en Humanitats i Màster en Gestió del patrimoni cultural. Lidera el departament pedagògic dels Museus de Sant Cugat. Especialitzada en el disseny de propostes culturals que parteixen de l'accessibilitat i l'equitat social com a eixos fonamentals.

Telèfon: 934 180 257